Kaupunginkirkon ovet auki Valon kaupunki -tapahtuman iltoina

Jyväskylän seurakunta osallistuu Valon kaupunki -tapahtumaan Jyväskylässä 27.–29.9. Kaupunginkirkon ovet ovat auki tapahtuman iltoina torstaista lauantaihin kello 17–22. Kirkkoon voi astua vain hengähtämään, mutta tarjolla on myös muun muassa musiikkia ja live talk show.

Torstaina 27.9. Tasataan valoa! -yhteislaulutuokioissa kello 19, 20 ja 21 lauletaan Duo Ossi Mäki-Reini & Aarni Seppälän säestyksellä. Laulutuokiot kestävät noin puoli tuntia kerrallaan. Illan päätteeksi kello 21.30 iltahartaus. Vapaaehtoinen kolehti Tasaus-keräykseen Suomen Lähetysseuran kautta.

Ilta Lauran kanssa -talk show perjantaina 28.9. kello 21 käsittelee ihmisen ja luonnon vuorovaikutusta. Mikä vaikutus ympäristöllä ja luonnolla on ihmiselle, entä toisin päin? Mitkä ovat tulevaisuuden haasteet, onko mitään tehtävissä? Laura Siltalan vieraana ekoteologi Panu Pihkala sekä tietokirjailija Rinna Saramäki. Musiikki Antti Kleemola.

Lauantaina 29.9. kello 18 alkaen Kaupunginkirkko soi valoa. Monipuolista musiikkia tarjoilevat puolen tunnin välein Gospelkuoro Ihanaiset ja bändi johtajanaan Maria Salmela, urkuri Risto Valtasaari sekä Kirkon housebändi: Piia Laasonen, laulu, Markus Lajunen, puhaltimet, Esko Turpeinen, kitara ja Ilona Rimpilä, basso. Illan päätteeksi iltahartaus.

Lisäksi kirkkotilassa on tapahtuman ja koko syyskuun ajan esillä nuorten suomalaisten valokuvaajien Miltä nälkä näyttää? -valokuvanäyttely. Nälkä-aiheisen valokuvanäyttelyn teokset kuvaavat nälkää Suomessa ja ulkomailla.

Lisätietoja:

Aluekappalainen Seppo Wuolio
Jyväskylän seurakunta
seppo.wuolio@evl.fi

Kanttori Piia Laasonen
Jyväskylän seurakunta
piia.laasonen@evl.fi

Kirkko Valon kaupungissa -ohjelma
Valon kaupunki -tapahtumaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2018-09-19 09:30:00.0