Yläkaupungin Yö 2019 järjestetään yhteistyössä Kirkkopäivien kanssa

Jyväskylän epävirallinen taiteiden yö, monitaiteinen Yläkaupungin Yö järjestetään lauantaina 18.5.2019. Kyseessä on 27. kerta kun lähes vuorokauden mittainen festivaali kokoaa Jyväskylän yläkaupungin alueelle toinen toistaan mielenkiintoisempaa ohjelmaa ja kokemuksia.

Tulevan vuoden toukokuussa yläkaupungilla tapahtuu muutakin. Kirkkopäivät saapuu oman, monipäiväisen festivaalinsa kanssa Yläkaupungin Yöstä tutulle tapahtuma-alueelle, ja toimijat ovat päättäneet tehdä tuotannollista yhteistyötä.

Yläkaupungin Yön ja Kirkkopäivien yhteistyötä kokeiltiin jo keväällä 2018 pienemmässä mittakaavassa. Kirkkopäivät tuotti yhteistyössä Jelmu ry:n kanssa Pepe Willbergin konsertin ja toi Rinneradion Kaupunginkirkkoon.

- Haluamme mahdollistaa lisää tällaisia elämyksiä, ja Kirkkopäivät-yhteistyön kautta se voi onnistua, kommentoi Eveliina Eronen, Yläkaupungin Yön tuore toiminnanjohtaja.

- Olemme varautuneet hämmentyneisiin kysymyksiin ja haluamme olla mahdollisimman avoimia yhteistyöstä. Kyseessä on kaksi erityislaatuista tapahtumaa, joilla on osittain sama tapahtumapaikka ja -aika, joten yhteistyöhön lähteminen tuntui järkevältä. On jännittävää nähdä mitä saamme aikaan.

Kirkkopäivien kehityspäällikkö Jari Kupiainen on innokas yhteistyön suhteen.

- On mahtavaa päästä tekemään yhteistuotantoa Yläkaupungin Yön kanssa! Olemme erittäin tyytyväisiä tahtotilaan alueen ja tapahtumapaikkojen yhteiskäytön suhteen. Jelmun teltasta on tulossa yhteistyön myötä valtaisa.

Kirkkopäivät järjestetään Jyväskylässä 17. - 19.5.2019. Yläkaupungin Yö kasataan tuttuun tapaan esiintyjä- sekä  tapahtumapaikkahakemusten perusteella. Kirkkopäivien tuottamalle sisällölle on varattu muutamia esitysaikoja Yläkaupungin Yön tutuimmista tapahtumapaikoista.

Tapahtumien ohjelmat julkaistaan myöhemmin.

Lisätietoja:

Eveliina Eronen