Seurakunnan tilapäätöksestä tehty valitus kaatui

Jyväskylän seurakunnan toive saada tiloja Kirkkopuiston laitaan rakennettavasta uudisrakennuksesta on askeleen lähempänä toteutumistaan, kun Vaasan Hallinto-oikeus hylkäsi kirkkovaltuuston tilapäätöksestä tehdyn valituksen. Päätöksestä valittivat kirkkovaltuuston jäsenet Pertti Reinikainen, Hilkka Illman, Marjatta Hynynen sekä Tuulikki Väliniemi, jotka edustavat valtuuston sosialidemokraattista ryhmää.

Kirkkovaltuusto päätti maaliskuussa 2017 äänin 29-7, että seurakunta ostaa 1 600 neliömetrin hallintaan oikeuttavat osakkeet Valtiontalon viereen rakennettavasta Kiinteistö Oy Reimarista. Kauppahinnaksi on sovittu 4,8 miljoonaa euroa. Vaasan Hallinto-oikeus ei pitänyt valituksen väitteitä päätöksenteon salailusta, toimivallan ylityksistä ja lainvastaisuuksista perusteltuina.

- Tila-asia on ollut valituksen vuoksi jumissa puolitoista vuotta, mutta nyt sen valmistelussa voidaan jälleen edetä. Ensin odotetaan kuitenkin, että tuoreen päätöksen valitusaika on mennyt umpeen, sanoo seurakunnan hallintojohtaja Anu Lajunen.

Seurakunta on ollut evakossa jo vuosia, kun Keskusseurakuntatalo suljettiin sisäilmaongelmien vuoksi syksyllä 2012.

Lisätietoja: hallintojohtaja Anu Lajunen 050 340 9888

Thu Oct 04 08:32:00 EEST 2018