Kolehtituotto lähes 6000 euroa pakolaisten hyväksi

Jyväskylän seurakunnan jumalanpalveluksissa kerättiin syyskuussa kahtena sunnuntaina lähes 6000 euroa pakolaisten auttamiseksi. Sunnuntain 6. syyskuuta tuotto oli 3447 euroa ja sunnuntain 13. syyskuuta 2319 euroa. Kolehtien tuotto ohjataan Kirkon Ulkomaanavun projektiin, joka tarjoaa hätäapua Euroopan pakolaiskriisiin Unkarissa, Serbiassa ja Kreikassa.

Moni kirkkovuoden aikana jumalanpalveluksissa kerättävien kolehtien kohteista lyödään lukkoon jo hyvissä ajoin ennalta. Painavasta syystä kolehdin keräämisen kohdetta voidaan kuitenkin muuttaa. Syyskuun ensimmäisen sunnuntain kolehti oli alun perin tarkoitus kerätä Kansan Raamattuseuran nuoriso- ja opiskelijatyöhön. Kolehti on siirretty kerättäväksi myöhemmin. Sunnuntain 13.9. kolehti oli osoitettu Kirkon Ulkomaanavulle.

2015-09-25 14:07:00.0