Rakkaudesta, Taulumäellä

Emili Losier, laulu, ja Elisa Suni, piano, konsertoivat Taulumäen kirkosta. Teemana on rakkaus, monipuolisesti ymmärrettynä.

4234146_EmiliLosier konsertti_M.png

Rakkaudesta -konsertti kuullaan Taulumäen kirkossa torstaina 8.10. kello 19 Illassa esiintyvät Emili Losier, sopraano ja Eliisa Suni, piano, ja säveltäjänimiä ovat muun muassa Debussy  ja  Schönberg.
Ohjelma 10/5 € Kirkon Ulkomaanavulle

Emili Losier on suomalais-kanadalainen sopraano. Hän muutti Kanadasta Suomeen 2005 tutustuakseen suomalaisiin juuriinsa ja opiskellakseen musiikkia. Hän vietti kuusi ja puoli vuotta Jyväskylässä ja suoritti ammattikorkeakoulussa tutkinnot sekä musiikin koulutusohjelmassa että Music and Media Management -koulutusohjelmassa. Jyväskylän vuosinaan Emili työskenteli useissa kuoroissa laulajana ja myöhemmin äänenmuodostajana (Jyväskylän alueoopperan kuoro, kamarikuoro Cantinovum, lauluyhtye Lux Auribus, Jyväskylän Naislaulajat, Harjun laulu, Ammattiopiston naiskuoro, mieskuoro Sirkat). Hän esiintyi kuorojen solistina mm. Cantinovum-kuoron kanssa kuorokilpailussa Slovakiassa ja kuorofestivaalilla Islannissa. Hän on esiintynyt myös Lux Auribus –yhtyeen kanssa Belgiassa.

Jyväskylästä Emili siirtyi opiskelemaan Sibelius-Akatemian oopperaluokan maisterikoulutukseen. Helsinkiin muutettuaan hän pääsi myös Savonlinnan oopperakuoroon ja Suomen kansallisoopperan lisäkuoroon. 2013 hän saavutti toisen palkinnon Lappeenrannan laulukilpailussa. Emili on valmistanut useita oopperarooleja Jyväskylän ammattikorkeakoulussa (Menottin Puhelin-oopperan Lucy, Puccinin La Bohemen Mimi), Sibelius-Akatemiassa (mm. Rameaun Les Indes galantes –oopperan Zima, Mozartin Taikahuilun Pamina, Puccinin La Bohemen Musetta ja Figaron häiden Cherubino), Savonlinnan oopperajuhlilla (Hakolan La Fenice –oopperan Nunna) ja Vancouverin oopperastudiossa (Mozartin Figaron häiden Susanna). Tänä talvena Emili viimeistelee maisterintutkintoaan Sibelius-Akatemiassa, Sonore salissa, kello 15:00, 27.10.2015 Helsingin Musiikki talossa. Tulevaisuuden toiveissa hänellä on kansainvälinen ura esiintyvänä taiteilijana, mutta Suomi säilyy hänelle aina paikkana, johon voi palata tapaamaan ystäviä ja sukulaisia – ja tietysti laulamaan!

www.emililosier.comLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Thu Oct 01 09:43:00 EEST 2015