1505 ääntä ensimmäisenä ennakkoäänestyspäivänä

Jyväskylän seurakunnassa annettiin seurakuntavaalien ensimmäisenä ennakkoäänestyspäivänä tiistaina 1505 ääntä. Eniten äänestäjiä vieraili äänestyskontissa Kauppakadun Kompassilla, jossa ääniä kertyi 375.

Ennakkoäänestysviikolla on perinteisesti äänestetty vilkkaammin kuin varsinaisena vaalipäivänä, joka näissä vaaleissa on sunnuntai 18.11. Edellisissä seurakuntavaaleissa neljä vuotta sitten ennakkoääniä annettiin yhteensä 7 098, joka oli 77 prosenttia kaikista vaaleissa annetuista äänistä.

Ennakkoäänestysviikolla Jyväskylässä on yli 40 äänestyspaikkaa - Kompassin lisäksi muun muassa kaupunginkirjastossa, oppilaitoksissa ja marketeissa. Lisäksi vaaliauto kiertää useissa paikoissa ympäri Jyväskylää. Ennakkoäänestäminen on mahdollista lauantaihin 10.11. asti.

Tue Nov 06 20:49:00 EET 2018