Reimarista jälleen uusi valitus

Reimari.jpg

Jyväskylän seurakunnan aikeet hankkia tiloja Reimarin talosta Kirkkopuiston laidalta ottivat jälleen takapakkia, kun tilapäätöksestä tehtiin jatkovalitus Korkeimpaan hallinto-oikeuteen.

Vaasan hallinto-oikeus hylkäsi kirkkovaltuuston tilapäätöksestä tehdyn valituksen lokakuussa, mutta kirkkovaltuuston sosialidemokraattiset jäsenet Pertti Reinikainen, Hilkka Illman, Marjatta Hynynen ja Tuulikki Väliniemi eivät tyytyneet hallinto-oikeuden ratkaisuun. Jatkovalituksen tehneet kirkkovaltuuston jäsenet vetoavat, vastoin Vaasan hallinto-oikeuden näkemystä, edelleen siihen, että kirkkovaltuuston Reimaria koskeva päätös olisi lainvastainen ja virheellinen.

Jyväskylän seurakunnan hallintojohtajan Anu Lajusen mukaan päätös on harmillinen ennen kaikkea Keskustan alueseurakunnan työntekijöiden kannalta.
- Vanhan pappilan peruskorjaus, kryptan rakentaminen Kaupunginkirkon yhteyteen sekä Keskusseurakuntatalon kohtalo ovat kaikki jäissä niin kauan kunnes Reimari-asia ratkeaa, Lajunen  toteaa.

Jyväskylän seurakunta on ollut väistötiloissa syksystä 2012 lähtien, jolloin Keskusseurakuntatalo suljettiin sisäilmaongelmien vuoksi. Päätös uusien toimitilojen ostamisesta Kiinteistö Oy Reimarista tehtiin kirkkovaltuustossa maaliskuussa 2017. Puolitoista vuotta kestänyt epävarmuus seurakunnan uusista toimitiloista jatkuu valituksen takia ainakin ensi kevääseen.

Lisätietoja: hallintojohtaja Anu Lajunen, p. 050 340 9888

2018-11-07 08:34:00.0