Vihreät vaalien voittaja

Vihreä kirkko – Tulkaa kaikki -valitsijayhdistys oli seurakuntavaalien suurin voittaja Jyväskylässä. Vihreät lisäsi paikkamääränsä valtuustossa yhdestä neljään.

Yhden edustajan lisää sai Sydän vasemmalla -valitsijayhdistys, ja samalla sen paikkamäärä tuplaantui. Samoin kävi nuorten listan kanssa. Myrskylyhty-nimellä tällä kertaa liikkeellä olleet nuoret ja partiolaiset saivat uuteen valtuustoon yhden sijasta kaksi paikkaa.

Kokoomus menetti vaaleissa kaksi paikkaa ja Keskusta sekä SDP kummatkin yhden. Seurakuntaväen sekä Kristillisten perusarvojen puolesta -valitsijayhdistyksen paikkaluku säilyi entisellään.

Nykyisellä valtuustokaudella suurimmat ryhmät ovat olleet Keskusta ja Kokoomus kumpikin yhdeksällä edustajallaan. Tulevalla kaudella suurin ryhmä on Keskusta, joka sai nyt kahdeksan paikkaa. Kokoomus ja Seurakuntaväki saivat molemmat seitsemän paikkaa, SDP kuusi, Vihreät neljä, Kristillisten perusarvojen puolesta kolme sekä Sydän vasemmalla ja Myrskylyhty kaksi paikkaa kumpainenkin.

2018-11-19 01:31:00.0