Kauneimmat Joululaulut alkavat Hoosiannasta

Suomalaiset kokoontuvat kirkkoihin laulamaan Hoosianna-hymniä ensimmäisenä adventtina 2.12.2018. Siitä alkaa myös Kauneimpien Joululaulujen aika, joka jatkuu aina loppiaiseen saakka. Kauneimpien Joululaulujen suojelijana toimii rouva Jenni Haukio.

”Viime vuonna kauneimmaksi joululauluksi äänestetyn Varpunen jouluaamuna -laulun sanat, jossa ”köyhälle annetun siemenen sai oma veli enkelten maasta” kuvaavat yhteisvastuun syvintä sanomaa. Olemme kaikki toinen toisillemme sisaria ja veljiä niin kotona kuin myös kansainvälisesti. Juuri tästä on kyse myös joulun sanomassa – rakastamisesta ja rakastetuksi tulemisesta, siitä, ettei ketään jätetä yksin”, Jenni Haukio toteaa.

Tänä vuonna Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksissa kerätään varoja kehitysmaiden lasten hyväksi. Suomen Lähetysseura tukee keräysvaroin muun muassa vammaisten lasten koulutusta ja terveydenhuoltoa, perheväkivallan ja lapsityön vastaista työtä sekä tyttöjen koulutusta 15 eri maassa, esimerkiksi Boliviassa, Nepalissa ja Etiopiassa.

Riemulaulut Lähetyskirkosta

Kolmantena adventtina 16.12. sekä loppiaisena 6.1. Yle TV1:ssä nähdään Riemulaulut, joulunajan musiikkipainotteiset tv-jumalanpalvelukset. Molemmat ohjelmat on taltioitu Lähetyskirkossa Helsingissä.

Mukana on neljä kuoroa: Jakaranda, Kuiske, Tiirismaan lukion kuoro ja Verso. Mukana ovat myös Pekka Nymanin johtama yhtye ja solistina Voice of Finland -kisasta tuttu Ilona Gills. Liturgina ja juontajana on Hanna Paavilainen.

Lisäksi kolmannen adventin ohjelmassa tavataan näyttelijä, valokuvaaja Laura Malmivaara, joka on käynyt valokuvaamassa Suomen Lähetysseuran kehitysyhteistyötä Tansaniassa. Loppiaisen ohjelmassa on mukana tähtitieteilijäpappi Risto Heikkilä.

Kummassakin jumalanpalveluksessa kerätään varoja Lähetysseuran joulukeräykseen maailman lasten hyväksi. Ohjeet tekstiviestilahjoituksen tekemiseksi tulevat näkyviin ruudulle.

Kauneimmat joululaulutLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Jenni Haukion tervehdysLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2018-11-20 15:01:00.0