Hyvän mielen piparitempaus Jyväskylässä ja eri puolilla Suomea torstaina

Hyvän mielen piparikampanjassa jaettiin piparkakkuja kaupunkilaisille

Jyväskylän seurakunta jakoi jouluisia piparipusseja kaupunkilaisille jälleen torstaina 29.11. aamulla kello 7.00–9.00. Joulupiparitempaus on valtakunnallinen hyvän mielen tapahtuma, joka toteutetaan aina ilman ennakkotiedotusta samaan aikaan eri puolilla Suomea.

Yhteensä noin 5000 piparipussia jaettiin työmatka- ja aamuliikenteessä liikkuville Jyväskylän keskustassa sekä alueseurakunnissa Huhtasuolla, Keltinmäessä, Korpilahdella, Kuokkalassa, Palokassa, Säynätsalossa, Tikkakoskella ja Vaajakoskella. Jouluisen piparipussin saattoi saada esimerkiksi bussipysäkillä, kauppakeskuksessa, parkkipaikalla tai keskellä katua.

Kaikkiaan torstain aikana jaettiin yli 70 000 piparipussia seurakuntien alueella Jyväskylän lisäksi Espoossa, Helsingissä, Kauniaisissa, Vantaalla, Lahdessa, Tampereella ja Kuopiossa. Seurakuntien piparitempaus on saanut alkunsa kahdeksan vuotta sitten Vantaalta, ja se levisi pääkaupunkiseudun ulkopuolelle muutama vuosi sitten. Tempaus on yllätys, joten siitä ei kerrota etukäteen.

Piparinjaon tarkoituksena on ilahduttaa ja tuoda hyvää joulumieltä ihmisille. Pussissa on aina kaksi piparia, joten joulumielen ja joulunmaun voi myös jakaa jonkun kanssa.

2018-11-29 10:05:00.0