Seurakunnan leirikeskushanke jäihin

Jyväskylän seurakunnan uusi leirikeskus jää edelleen haaveeksi, kun kirkkovaltuusto hylkäsi Vesalan hankesuunnitelman. Hylkäämistä esitti Tuulikki Väliniemi (sd.) Aimo Asikaisen (kesk.) ja Inkeri Tuunasen (Seurakuntaväki) kannattamana. Äänestyksessä hankesuunnitelman kannalla oli 24 valtuutettua ja hylkäysesityksen kannalla 13. Suunnitelman hyväksyminen olisi vaatinut 2/3 äänten enemmistön.

Jo kokouksen aluksi Tapio Lampinen (sd.) esitti leirikeskusasian jättämistä käsittelemättä. Hänen mielestään hankesuunnitelman nostaminen lisäasiana listalle oli laiton ratkaisu, vaikka asiaa koskeva esittely oli lähetetty valtuustolle reilua viikkoa aiemmin. Menettelyn laillisuus tarkastettiin vielä kertaalleen, mutta Hilkka Illmanin (sd.) kannattama Lampisen esitys päätyi äänestykseen. Lisäasian käsittely päätettiin kuitenkin hyväksyä äänin 34-4.

Kirkkoneuvoston viime viikolla hyväksymän suunnitelman mukaan Vesalan uudisrakennuksen kokonaispinta-ala olisi ollut 1 835 bruttoneliömetriä ja saunarakennus 145 bruttoneliömetriä. Hankkeen enimmäiskustannusarvioksi neuvosto päätti 5,7 miljoonaa euroa (alv 0%).

Vesalan hankesuunnitelman puolesta äänestivät Anu Alenius-Taipalus, Matti Eerola, Riitta-Liisa Göös, Marjatta Hynynen, Mikko Jegoroff, Eero Katainen, Antti Koskela, Tuulia Kuntsi, Liisa Kuparinen, Heimo Lajunen, Jussi Nokelainen, Raija Pekkarinen, Tomi Pirttimäki, Erkki Puhalainen, Terhi Pulli, Mia Puolimatka, Pertti Reinikainen, Raija Sipinen, Juha Suonperä, Maria Taivassalo, Eila Tiainen, Heikki Tynkkynen, Aapo Vuori ja Pipsa Wilhelms.

Vesalan hankesuunnitelman hylkäämisen puolesta äänestivät Aimo Asikainen, Pauli Hintikka, Hilkka Illman, Tapio Lampinen, Esko Latvala, Minna Mustonen, Kerttu Saarela, Mauri Sompa, Inkeri Tuunanen, Leena Uutela, Pentti Vilpunaho, Tuulikki Väliniemi ja Pirkko Weijo.

Lisätietoja: hallintojohtaja Anu Lajunen 050 340 9888

Tue Dec 11 22:16:00 EET 2018