Kirkon kasvatuksen päivien teema on #rauha

Kirkon kasvatuksen päivät kokoaa Suomen evankelis-luterilaisen kirkon kasvatuksen ammattilaiset Jyväskylän Paviljonkiin 8.–10.1.2019. Paikalle odotetaan yli tuhatta osallistujaa, esiintyjää ja näytteilleasettajaa.

Vuoden 2019 kasvatuksen päivien teemana on #rauha. Teema nousee kirkon kasvatustyön vuosien 2018–2019 teemasta. Tarkoituksena on inspiroida rauhankasvatusta eri osa-alueilla, kuten kouluissa, perheissä, yhteiskunnassa ja maailmassa.

Tapahtumassa on kymmeniä puhujia, esiintyjiä ja työpajojen vetäjiä. Esiintyjinä nähdään muun muassa rap-artisti Uniikki & laulaja Diandra, lauluyhtye Rajaton, lapsiasiavaltuutettu Tuomas Kurttila, arkkipiispa Tapio Luoma, tähtitubettaja By Selma sekä Demin päätoimittaja Päivi Lehtomurto.

Tapahtuma on suunnattu kirkon kasvatusalan työntekijöille, mutta tarjolla on myös avointa ohjelmaa:

Keskustelutilaisuus otsikolla Saako toisen uskonnosta kysyä? Paviljongin Wilhelm-salissa keskiviikkona 9.1. klo 14.30–16 herättää pohtimaan tämän päivän monikulttuurisessa Suomessakin ajankohtaista aihetta. Aiheesta alustaa Saila Poulter Jyväskylän yliopistosta. Tilaisuus on avoin kaikille Jyväskylän seudun opetus- ja varhaiskasvatuksen ammattilaisille.

Veturitalleilla 9.1. klo 9–10.30 pidettävä Ennen kuin jotain ikävää tapahtuu -työpaja pureutuu tehostettuun nuorisotyöhön ja kriisityöhön. Tilaisuus on avoin kaikille kasvatus- ja nuorisotyössä toimiville.

Tapahtuman järjestää Kirkon kasvatus ja perheasiat -yksikkö yhteistyössä Turun arkkihiippakunnan kanssa. Ohjelma ja linkit somekanaviin osoitteessa http://sakasti.evl.fi/kasvatuksenpaivat

Fri Jan 04 10:59:00 EET 2019