Riku Bucht valittiin Kuokkalan aluekappalaiseksi

4759987_Riku Bucht_L.png

Kuokkalan aluekappalaisen virkaan on valittu Riku Bucht. Buchtin valinta varmistui Jyväskylän seurakunnan kirkkovaltuuston kokouksessa maanantaina äänestyksen jälkeen. Äänestyksessä Bucht sai 31 ääntä, Pieksämäen seurakunnan kappalainen Anita Seppä 5 ääntä ja Kuokkalan seurakunnan vt. aluekappalainen Kati Reukauf yhden äänen.

Kuokkalan aluekappalaisen vïrkaa haki määräaikaan mennessä kymmenen pappia, joista neljä peruutti myöhemmin hakemuksensa. Aluekappalainen valittiin jäljelle jääneiden kuuden hakijan joukosta. Riku Buchtin, Anita Sepän ja Kati Reukaufin lisäksi virkaa hakivat Jyväskylän seurakunnan seurakuntapastori Satu Konsti, Jyväskylän seurakunnan vt. kappalainen Päivi Kärkkäinen ja Kittilän seurakunnan seurakuntapastori Meri Tirroniemi.
Kirkkoneuvoston esitys aluekappalaiseksi oli Riku Bucht, mutta kirkkovaltuustossa kannatusta sai myös Anita Sepän valinta aluekappalaiseksi.

Riku Bucht on 39-vuotias ja työskentelee seurakuntapastorina Kuokkalassa. Hän on koulutukseltaan teologian maisteri ja työskennellyt Jyväskylän seurakunnassa vuodesta 2004. Kuokkalan aluekappalaisen virka tuli auki Pekka Mustosen jäätyä eläkkeelle kesällä.

Mon Oct 19 20:28:01 EEST 2015