400 partiolaista leireilee toukokuussa Partiopuistossa Jyväskylän keskustassa

Partiopuisto Kirkkopuistossa

Partiopuisto on partioleiri keskellä kaupunkia, Jyväskylän Kirkkopuistossa perjantaista lauantaihin 17.-18.5. Leiri rakentuu perjantaina partiolaisten saavuttua paikalle telttoineen.

Partiopuistossa kaupunkilaiset pääsevät tutustumaan autenttiseen partioleiritunnelmaan. Leiri rakennetaan lähes samoin kuin metsäänkin, leiriläiset muun muassa syövät omista astioistaan ja pesevät ne omatoimisesti leirin tiskilinjastossa. Miten partion leiriarki sujuu – sen pääset aistimaan paikan päällä!

Leirille osallistuvat paikalliset partiolippukunnat omine tunnuksineen. Kirkkopuisto täyttyy erilaisista majoitteista ja reippaista eri-ikäisistä partiolaisista aina sudenpennuista aikuisiin. Leiriläisillä on oman ikäkautensa mukaista ohjelmaa ja lippukunnilla on myynnissä pientä leirimäistä naposteltavaa kävijöille.

Perjantai-iltana 17.5. kello 20 partiolaiset kokoontuvat Kirkkopuistossa Nuotiokirkkoon. Nuotiokirkko on kaikille avoin leirihartaus. YLE kuvaa Nuotiokirkon ja esittää sen TV1:llä sunnuntaina 26.5. Nuotiokirkko toteutetaan yhdessä Jyväskylän seurakunnan kanssa.

Leiri päättyy lauantaina 18.5. klo 16 yhteiseen isoon sisaruspiiriin. Partiopuisto-leirin järjestää Järvi-Suomen Partiolaiset ry.  Tapahtuma on osa Jyväskylässä 17.-19.5. järjestettäviä Kirkkopäiviä.

Lue lisää Partiopuistosta

2019-05-08 15:07:00.0