Suuremman suojassa koulutielle

Eppujen siunaus 2_XL.jpg

Koulunsa aloittavat ekaluokkalaiset siunataan koulutielle Jyväskylän seurakunnassa syyslukukauden alla. Siunaustilaisuuksia on lähes kaikissa Jyväskylän kirkoissa. Siunaustilaisuudessa rukoillaan turvallista koulutaivalta pienille ekaluokkalaisille

Koulun alkaessa sekä lapsella että perheellä alkaa uusi elämän vaihe, jossa seurakunta haluaa olla mukana. Koulutiellä lapsen elämänpiiri laajenee, edessä on paljon uutta opittavaa. Kun maailma aukeaa uusien tietojen ja taitojen oppiessa, tarvitaan myös suojelusta. Kouluun siunaamisesta alkaa myös seurakunnan ja koulun yhteistyö.

Seurakunnat ympäri Suomen järjestävät ekaluokkalaisten siunaushetkiä elokuussa juuri koulun alkua edeltävällä viikolla sunnuntaina tai ensimmäistä koulupäivää edeltävinä arki-iltoina. Osa seurakunnista on siunannut kouluun lähteviä jo keväällä eskarivuoden päätteeksi.

Kouluun lähtevien siunaustilaisuudet Jyväskylän seurakunnassa:

Sunnuntai 4.8.
klo 15 Kipinä