Erkki Puhalaiselle Pro ecclesia -mitali

Kirkkohallitus voi myöntää Pro ecclesia -mitalin kirkon työssä erityisen ansioituneelle henkilölle. Tänä vuonna mitaleja myönnettiin viisi.

Kirkkohallitus jakaa Pro ecclesia -mitaleita viidelle kirkon työssä ansioituneille vaikuttajalle vuonna 2015. Mitalien saajat ovat kotimaantyönjohtaja Erkki Puhalainen, hiippakuntavaltuuston puheenjohtaja, dosentti Matti Ketonen, kirkkoherra Pertti Simola,  seurakuntaneuvos Eevi Väistö ja erikoislääkäri Liisa Lahti. Hiippakuntien piispat luovuttavat Pro ecclesia -mitalit tuomiokapitulien istunnoissa adventin aikaan.

Sääntöjen mukaan kirkkohallitus voi myöntää Pro ecclesia -mitalin kirkon työssä erityisen ansioituneelle henkilölle. Aiemmin mitali on ollut nimeltään Seurakuntatyön kunniamerkki.

Erkki Puhalainen on hoitanut kirkollisia luottamustehtäviä lähes 40 vuoden ajan. Hän toimii kirkolliskokousedustajana nyt kolmatta kauttaan, ja on ollut mukana perustevaliokunnassa kaikkina toimintakausinaan. Alueellisella tasolla Puhalainen on toiminut Lapuan hiippakunnan hiippakuntavaltuuston varajäsenenä vuodesta 2012 lähtien. Paikallisella tasolla Puhalainen on toiminut Jyväskylän seurakunnassa kirkkovaltuustossa, kirkkoneuvostossa ja useissa eri toimikunnissa jo liki 40 vuoden ajan. Parhaillaan Puhalainen toimii Jyväskylän seurakunnan kirkkovaltuuston varapuheenjohtajana, kirkkoneuvoston jäsenenä, yhteisen seurakuntapalvelun johtokunnan varapuheenjohtajana, sekä Säynätsalon paikallisseurakunnan alueneuvoston puheenjohtajana.

2015-11-13 09:09:36.0