Taulumäen kirkko tarjoaa yösijan Asunnottomien yönä 17.10.

Asunnottomien yötä eli asunnottomuuden ja asunnottomuustyön teemapäivää vietetään jälleen eri puolilla Suomea 17.10. Jyväskylässä tapahtumapaikkoja ovat kansalaistoiminnankeskus Matara, Tourujoen puisto ja Taulumäen kirkko.

Ensimmäistä kertaa tapahtumapaikkana toimivan Taulumäen kirkon ovet avautuvat illalla kello 21. Kirkossa on tarjolla musiikkia, iltahartaus, iltapalaa ja yösija enimmillään viidellekymmenelle majoittujalle. Aamulla kirkossa yöpyneille tarjotaan myös aamupala.

- Jyväskylän seurakunta haluaa tuoda tämän suurta hätää aiheuttavan ongelman esille yhdessä muiden yhteistyötahojen kanssa, sanoo vs. diakonian asiantuntija Tero Reingoldt.

- Tarjoamme asuntoa vailla olevalle yhdeksi yöksi turvallisen paikan, jossa nukkua. Tämä ei tietenkään ratkaise suurempaa kysymystä, mutta haluamme olla näin mukana tässä yhteiskunnallisesti vaikuttavassa tapahtumassa.

Suomessa on vuodesta 2002 alkaen vietetty YK:n kansainvälistä päivää köyhyyden poistamiseksi Asunnottomien yön merkeissä. Asunnottomien yö -kansalaisliike tukee jokaisen perusoikeutta vakinaiseen asuntoon. Asunnottomien yö on yksi suurimmista sosiaali- ja terveysalan vuosittaisista mielenilmauksista.

Jyväskylässä tapahtuman järjestävät yhteistyössä paikalliset toimijat, seurakunnat ja Jyväskylän kaupunki.

Asunnottomien yöLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2019-10-16 14:40:00.0