Suomen Lähetysseuran joulukeräys rauhantyölle

Suomen Lähetysseura kerää tänä jouluna varoja rauhantyölle. Rauha ja sovinto on myös Kauneimmat joululaulut -kampanjan teemana.

– Jos ratkaisuja konflikteihin ei löydy, maailman pakolaisvirroille ei näy loppua, toteaa Suomen Lähetysseuran vaikuttamistyön päällikkö Kristiina Rintakoski.

Lähetysseura toimii useissa maissa, joissa sota, etnisten tai uskonnollisten ryhmien väliset jännitteet tai piittaamattomuus ihmisoikeuksista vaikuttavat ihmisten elämään. Rauhan ja sovinnon haasteet ovat erityisesti esillä Lähetysseuran yhteistyökumppaneiden työssä Kolumbiassa, Nepalissa, Israelissa, Palestiinassa, Etiopiassa, Myanmarissa, Syyriassa ja Pakistanissa. Lähetysseura tarjoaa osaamistaan myös kotimaassa seurakuntien käyttöön maahanmuuttajien ja pakolaisten kohtaamisessa.

– Emme voi odottaa, että konflikti menee ohi ja käynnistää vasta sitten kirkollista ja kehitysyhteistyötä. Työmme on rinnalla kulkemista myös vaikeina aikoina, Rintakoski toteaa.

– Raamatussa rauhan ja sovinnon sanoma on hyvin vahva. Raamattu ja kristillinen ajattelu ovat vaikuttaneet paljon rauhantyön teoriaan ja käsitteisiin. Siten rauhantyö on myös kristillisen lähetysjärjestön tehtävä, Rintakoski sanoo.

Viime jouluna Lähetysseuran joulukeräys ja Kauneimmat joululaulut -kampanja tuottivat miljoona euroa. Keräyskohde oli kehitysmaiden äidit.

2015-11-27 11:07:50.0