Rauhantuli tulee Betlehemistä Jyväskylään

Partiolaisten kuljettama Rauhantuli matkaa Suomeen sopivasti itsenäisyyspäiväksi. Se liekehtii myös Harjun portaiden kynttilöissä.
20141206_181202_L.jpg

Betlehemin Rauhantuli tulee viikonloppuna partiolaisten kyydillä Kuokkalaan, ja siitä sytytetyt kynttilät valaisevat Harjun portaita itsenäisyyspäivänä. Tuli liekehtii myös kynttilöissä Kortepohjan seurakuntakeskuksessa Pekka Laukkarisen konsertissa 14. päivänä joulukuuta
– Jos haluat tulta omaan kynttilääsi, ota konserttiin tullessasi kynttilä ja kynttilälyhty mukaan, jotta voit kuljettaa tulta, vinkkaa Pasi Bom, joka vastaa Jyväskylän seurakunnan partiotoiminnasta.

Ikuinen tuli on palanut Betlehemissä jo yli tuhat vuotta, ja halki Euroopan kulkeva Betlehemin Rauhantuli on perinne, joka sai alkunsa vuonna 1986. Siitä lähtien itävaltalainen lapsi on noutanut liekin Jeesuksen syntymäpaikalta ja lähettänyt sen matkaan eri puolille Eurooppaa. Suomessa Rauhantulen ottavat vastaan Turun seudun partiolaiset, ja sieltä tuli jakautuu eri puolille maata partiolaisten myötä.

Partiolaiset kuljettavat liekkiä jouluaikana kirkkoihin, vanhustentaloihin, päiväkoteihin, kouluihin, sairaaloihin, vankiloihin ja erilaisiin tapahtumiin muistuttamaan rauhan tärkeydestä.

Betlehemin Rauhantulen voi hakea omaan kynttilään Pekka Laukkarisen konsertin yhteydessä Kortepohjan seurakuntakeskuksessa maanantaina 14.12. klo 18. Ota lyhty mukaan.

Lisätietoa RauhantulestaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Mon Nov 30 11:56:13 EET 2015