Itsenäisyyspäivä Jyväskylässä

Suomen itsenäisyyspäivää juhlitaan eri puolilla Jyväskylää perjantaina 6.12.
Suomen lippu

Jyväskylän kaupunki järjestää yhdessä Jyväskylän seurakunnan ja Jyväskylän varuskunnan kanssa 6.12. itsenäisyyspäivän tapahtuman, jonka kaikille avoimeen ohjelmaan on vapaa pääsy.

Päivän ohjelmassa

• Juhlajumalanpalvelus Taulumäen kirkossa kello 10
  • Seppeltenlaskutilaisuus Vanhan hautausmaan sankarihaudalla kello 11.30
  • Itsenäisyyspäivän juhla Paviljongissa kello 13
  • Itsenäisyyspäivän soihtukulkue kello 18
  • Harjun portaat valaistuna kello 18–20

Itsenäisyyspäivän juhlapuhujana Paviljongissa on Jyväskylän kauppakorkeakoulun dekaani Hanna-Leena Pesonen. Tervehdyspuheen pitää Jyväskylän varuskunnan päällikkö Henrik Elo. Juhlassa esiintyy muun muassa Ilmavoimien soittokunta ja Jyväskylän voimistelijoiden 10–11-vuotiaiden kilparyhmä. Kahvitarjoilu klo 12–13.

Itsenäisyyspäivän soihtukulkue lähtee yliopiston päärakennuksen edestä kohti Vanhaa hautausmaata. Sankarihaudalla seppeleenlaskutilaisuus klo 18.30. Järjestäjänä Jyväskylän yliopiston opettajankoulutuslaitoksen 1. vuosikurssin opiskelijat. Harjun portaiden valaisemisesta vastaa Jyväskylän Partiolaiset ry.

Asukkaita kehotetaan vanhan tavan mukaan järjestämään juhlavalaistus klo 18–20.

Itsenäisyyspäivän tapahtumat ovat osa Joulukylä Jyväskylä -kokonaisuutta.

2019-12-03 13:00:00.0