Kuokkalan kirkko kutsuu pariskuntia vaivattomaan vihkimistilaisuuteen

Toinen toistanne

Jyväskylän seurakunta tarjoaa avioliittoa harkitseville helmikuussa 2020 tunnelmallisen mutta vaivattoman tavan mennä naimisiin. Kuokkalan kirkon ovet ovat avoinna kynttilänpäivän iltana 2.2.2020 kello 17–22, ja paikalle voivat saapua vihittäväksi kaikki kirkollisen vihkimisen edellytykset täyttävät pariskunnat.

Toinen toistanne -hääyössä vihkijöinä toimivat seurakunnan papit, ja häämusiikista vastaavat seurakunnan musiikin ammattilaiset. Pareille tarjotaan kirkolla lisäksi kakkukahvit ja mahdollisuus pienimuotoiseen hääkuvaukseen. Tapahtuma on osallistujille maksuton.

Vihittäväksi saapuvat tarvitsevat mukaansa vain tulevan puolisonsa, sormukset, henkilöllisyystodistukset sekä todistukset avioliiton esteiden tutkinnasta.

Lakisääteinen avioliiton esteiden tutkinta on tehtävä viimeistään 7 vuorokautta ennen vihkimistä. Esteiden tutkinnan voi hoitaa osoitteessa esteidentutkinta.fi, vihittävien oman seurakunnan kirkkoherranvirastossa tai maistraatissa. Lisätiedot ja kirkollisen vihkimisen edellytykset seurakunnan verkkosivuilla.

Mahdollisen ruuhkan välttämiseksi toivomme kaikilta pareilta ennakkoajanvarausta. Hääyön ennakkoajanvaraus avautuu maanantaina 16.12.2019 seurakunnan verkkosivuilla ja sulkeutuu torstaina 30.1.2020.

Kynttilänpäivä on samalla Kuokkalan nuoren, arkkitehtuuriltaan ainutlaatuisen kirkon 10-vuotissyntymäpäivä. Kirkko vihittiin käyttöön kynttilänpäivänä vuonna 2010.

Toinen toistanne -hääyö

Huom! Tapahtuma-aikaa pidennetty tunnilla kello 16-22 tapahtuman suosion vuoksi. Kaikki tapahtuman vihkiajat varattu.

Mon Dec 16 08:32:00 EET 2019