Joulun ajan hartausohjelmia televisiossa ja radiossa

Taulumäen kirkko talvella

Joulun ajan jumalanpalveluksia ja muita hartausohjelmia eri puolilta Suomea voi seurata radiosta, televisiosta ja netin kautta.

Radiosta voi kuunnella muun muassa Taulumäen kirkon jouluaaton ja jouluaamun sanajumalanpalvelukset.

Yle TV1:

22.12. Kehitysvammaisten joulukirkko Paavalinkirkossa Helsingissä. Musiikista vastaavat Resonaari -bändi ja urkuri Kalle Salonen.

25.12. Jouluaamun jumalanpalvelus Söderkullan kirkossa. Saarna Mirkko von Hintze, liturgi Aija Wist, kanttori Marko Korven-Korpinen. Musiikkiavustajana bassobaritoni Jussi Merikanto.

Pisara-hartaudet lauantaisin klo 15.05. Pisarassa tarinoita, oivalluksia ja Raamattua. Joka viikko Raamattu avataan erilaisissa paikoissa ja elämäntilanteissa.

YLE Radio 1:

22.12. Lasten joulukirkko Olarin kirkosta Espoosta. Saarnaajina pastori Antti Malinen ja nuorisotyönohjaaja Hanne Seppä. Liturgina Antti Malinen. Toppelundin koulun oppilaita mm. tekstinlukijoina ja kuorossa.

24.12. Aattohartaus Taulumäen kirkosta Jyväskylästä. Saarnaajana Lapuan hiippakunnan piispa Simo Peura. Liturgina seurakuntapastori Heli Ahonen.

25.12. Jouluaamun jumalanpalvelus Taulumäen kirkosta Jyväskylästä. Saarnaajana ja liturgina rovasti Eivor Pitkänen.

25.12. Kauneimmat joululaulut Turun Mikaelinkirkosta. Puhujana kirkkoherra Jouni Lehikoinen.

Radiohartaudet. Aamuhartaudet lähetetään ma–la klo 6.15, toinen lähetys klo 7.15. Iltahartaudet lähetetään ma–pe klo 18.50 ja la klo 18.00, toinen lähetys ma–la 23.00.

Keskiviikon aamuhartauksissa omaa elämäänsä kristittynä joulu-tammikuussa tarkastelee pastori Hilkka Olkinuora. Jouluviikolla aamuhartauksissa maanantaina, tiistaina ja perjantaina puhuu toimittaja Kaisa Raittila. Uudenvuoden aattoaamun hartaudessa kuluvaa vuotta päättää piispa Matti Repo.

Horisontti sunnuntaisin klo 12.05. Horisontissa uskontojen ja kirkkojen ajankohtaisia kuulumisia sekä uskon ja elämänkatsomuksen pohdintaa.

2019-12-18 15:25:00.0