Korkein hallinto-oikeus ei antanut valituslupaa Reimari-päätöksestä

Vaasan hallinto-oikeuden päätös hylätä Jyväskylän seurakunnan Reimari-kiinteistöstä tehty valitus jää voimaan. Korkein hallinto-oikeus ei myöntänyt valituslupaa hallinto-oikeuden päätöksestä. Valituslupaa haki neljä kirkkovaltuuston jäsentä, jotka eivät tyytyneet hallinto-oikeuden ratkaisuun.

Jyväskylän seurakunnan kirkkovaltuusto teki jo keväällä 2017 päätöksen toimitilojen ostamisesta Kiinteistö Oy Reimarista. Ostosopimuksen teko kuitenkin viivästyi valitusten vuoksi, ja myyjät peruivat kaupan.

Jyväskylän seurakunnan hallintojohtajan Anu Lajusen mukaan korkeimman hallinto-oikeuden päätös kesti valitettavan pitkään.
- Seurakunnan kannalta on harmillista, että päätös tuli näin myöhään, koska tilaisuus tilojen ostamisesta Reimari-kiinteistöstä ehti jo mennä ohi. Valituslupahakemuksen hylkääminen ei sinänsä tullut yllätyksenä, sillä hallinto-oikeuden ratkaisu oli varsin selkeä, Lajunen kommentoi.

Jyväskylän seurakunta saa valituksista huolimatta uudet toimitilat Kirkkopuiston laidalle kohoavasta Reimari-rakennuksesta ja Valtiontalosta. Seurakunta on vuokrannut tilat kiinteistöistä 9,5 vuodeksi.

Keskustan alueseurakunnan käyttöön Valtiontalosta vuokrattavat tilat valmistuvat keväällä ja Reimari-rakennus ensi syksynä. Reimariin tulevat tilat korvaavat nykyiset Tellervonkadun ja Innovan toimisto- ja asiakaspalvelutilat.

Lisätiedot: hallintojohtaja Anu Lajunen, 050 340 9888

2019-12-18 17:21:00.0