Kauneimmat Joululaulut keräsi ennätystuloksen kehitysmaiden lapsille

Suomen Lähetysseuran Kauneimmat Joululaulut -kampanja keräsi viime vuonna historiansa parhaan tuloksen, 1 165 000 euroa. Tuotto käytetään heikoimmassa asemassa olevien lasten hyväksi kehittyvissä maissa.

– Suuri kiitos seurakunnille, että ne ovat olleet kanssamme järjestämässä näitä tilaisuuksia. Vielä isompi kiitos kuitenkin kaikille joululaulujen laulajille ja lahjoittajille. Yhdessä olemme mahdollistaneet avun sadoille tuhansille lapsille maailmalla, sanoo palvelupäällikkö Ruut Lemmetyinen Suomen Lähetysseurasta.

Joulun aikaan mediassa näkyi paljon uutisia siitä, miten kirkot täyttyivät joululaulujen laulajista. Tämä näkyi myös kampanjan tuloksessa, joka nousi sadallatuhannella eurolla edellisvuotisesta. Kasvua oli niin kirkkokolehdeissa kuin mobiililahjoituksissa.

Joululauluja laulettiin kirkkojen lisäksi monissa muissakin paikoissa, kuten ravintoloissa, vanhainkodeissa, ostoskeskuksissa ja laivoilla. Viime joulun uutuus oli Kauneimmat Joululaulut -karaoke. Kirkon tutkimuskeskuksen loppuvuodesta tekemässä tutkimuksessa kolme viidestä suomalaisesta kertoi laulavansa Kauneimpia Joululauluja.

Suomen Lähetysseura tukee keräysvaroilla heikoimmassa asemassa olevia lapsia yli 20 maassa. Niillä parannetaan muun muassa lasten ja äitien terveyttä, autetaan perheitä saamaan parempaa ravintoa ja puhdasta vettä sekä kehittämään toimeentulomahdollisuuksia. Lähetysseura tukee myös erityisesti vammaisten ja vähemmistöihin kuuluvien lasten koulutusta sekä oikeuksien toteutumista. Vuoden 2019 kampanjan suojelija oli Katri Helena.

2020-03-10 09:23:18.0