Jyväskylän seurakunta peruu tapahtumiaan varotoimena koronaviruksen leviämistä vastaan

Jyväskylän seurakunta peruu tapahtumiaan ja vastaa puhelimitse seurakuntalaisten huoleen.

Jyväskylän seurakunta on päättänyt toistaiseksi luopua seurakunnan kokoontumisista, jotka eivät ole aivan välttämättömiä seurakunnan perustehtävien hoitamisen kannalta. Linjaus on tehty Kirkkohallituksen sekä Suomen hallituksen ohjeiden pohjalta.

Päätös koskee huomisesta perjantaiaamusta 13.3. lähtien muun muassa kerhoja, leirejä, konsertteja ja kaikkia muita kokoontumisia.

Kokoontumiset, joita ei peruta ovat kirkolliset toimitukset. Jumalanpalveluksia toteutetaan rajoitetusti ja seurakunnalla on tarvittaessa valmius niiden toteuttamiseen myös netin kautta. Annamme tarkempia tietoja jumalanpalvelusten järjestämisestä perjantain kuluessa nettisivuillamme ja Facebook-sivuillamme.

Pyrimme vastaamaan muihin seurakunnan palveluista herääviin kysymyksiin nettisivuillamme.

Seurakuntalaisten huoliin vastataan Kirkon Keskusteluavussa, valtakunnallisessa numerossa 0400 22 11 80 joka päivä, iltaisin kello 18–24. https://kirkonkeskusteluapua.fi/Linkki avautuu uudessa välilehdessä Osoitteessa palvelee myös chat ma-pe kello 12–22. Operaattori veloittaa puhelusta liittymäsopimuksesi mukaisen hinnan (pvm/mpm)

Jyväskylän seurakunta julkaisee mahdollisimman pian nettisivuillaan oman numeron, josta annetaan keskusteluapua ja neuvontaa.

2020-03-12 17:15:00.0