Jyväskylän seurakunta muuttaa jumalanpalveluskäytäntöään ja vastaa huoleen myös puhelimitse

Jyväskylän seurakunta pyrkii kokoontumisrajoitusten ollessa voimassa kohtaamaan kaupunkilaisia vaihtoehtoisin tavoin.

Seurakunta on avannut neuvonta- ja keskusteluapua varten puhelinnumeron, jossa seurakunnan työntekijät päivystävät ma–su klo 8–20. Numero on 041 730 3453. Puhelimeen voi soittaa, mikäli koronavirus aiheuttaa huolta. Numerossa annetaan tietoja myös Jyväskylän seurakunnan toimintaan liittyvistä järjestelyistä.

Jumalanpalveluksia järjestetään toistaiseksi seurakuntamme useimmissa kirkoissa. Niissä ei kuitenkaan järjestetä ehtoollista. Seurakunnalla on valmius välittää tilaisuuksia myös verkossa.

Vihkimiset, ristiäiset ja hautajaiset toimitetaan normaalisti. Seurakunnan diakoniavastaanotot ja ruokajakelu toimivat poikkeuksellisesti vain ajanvarauksella.

Jyväskylän seurakunta tiedotti torstaina luopuvansa toistaiseksi seurakunnan kokoontumisista, jotka eivät ole aivan välttämättömiä seurakunnan perustehtävien hoitamisen kannalta. Linjaus tehtiin Kirkkohallituksen sekä Suomen hallituksen ohjeiden pohjalta, ja se koskee muun muassa kerhoja, leirejä, konsertteja ja kaikkia muita kokoontumisia.

Seurakunnan linjaus on voimassa ainakin 19.4. asti ja suurten tilaisuuksien osalta ainakin toukokuun loppuun.

2020-03-16 09:16:34.0