Jyväskylän seurakunnan pääsiäinen

JKL_seurakunta_kirkot_ihmisilla_WEB_1200px.jpg

Tänä vuonna kokoonnumme pääsiäisen viettoon verkon välityksellä. Keräämme nettisivulle jyvaskylanseurakunta.fi pääsiäisen ajan tarjontaamme.

Lähetämme jumalanpalveluksiamme suorana Jyväskylän seurakunnan nettisivuilla jyvaskylanseurakunta.fi ja Henki & elämä -lehden Youtube-kanavalla. Lisäksi sanomalehti Keskisuomalainen näyttää jumalanpalvelukset verkkosivuillaan keskisuomalainen.fi:

Kiirastorstain jumalanpalvelus to 9.4. Keltinmäen kirkossa kello 18

Pitkäperjantain jumalanpalvelus pe 10.4. kello 10 Keltinmäen kirkossa.

Jumalanpalvelus su 19.4. kello 10 Vaajakosken kirkossa.

Jumalanpalvelus su 26.4. kello 10 Taulumäen kirkossa.

Pääsiäisyön jumalanpalvelus näytetään Jyväskylän seurakunnan verkkosivuilla la 11.4. kello 23. Se taltioidaan etukäteen Keltinmäen kirkossa.

Lisäksi Yle lähettää Tohlopista jumalanpalveluksen, jonka toimittaa Jyväskylän seurakunnan keskustan alueseurakunnan väki. Pääsiäispäivän Tiellä Jerusalemiin musiikillinen tv-jumalanpalvelus lähetetään sunnuntaina 12.4. kello 10 Yle TV1-kanavalla.

Alueseurakuntien jumalanpalveluksia ja muita verkon kautta lähetettäviä lähetyksiä voi seurata alueseurakuntien Facebook-sivuilla ja Youtube-kanavilla. Tarkemmat tiedot löytyvät Jyväskylän seurakunnan nettisivuilta.

Korpilahden alueseurakunnan jumalanpalveluksia voi kuunnella sunnuntaisin netissä. Kuukauden viimeisenä sunnuntaina lähetys alkaa kello 16. Linkki nettiradioon löytyy alueseurakunnan sivuilta jyvaskylanseurakunta.fi/korpilahden-alueseurakunta.

Pääsiäinen Vanhassa testamentissa -raamattuluento lähetetään verkossa 8.4. klo 18. Pastori Jukka Palola luennoi Korpilahden kirkossa. Luentoa voi kuunnella alueseurakunnan nettisivuilta tai katsoa sen Jyväskylän seurakunnan Youtube-kanavalta Henki ja elämä.

Lasten pääsiäinen

Vaajakosken kirkon pihassa pääsee pääsiäispolulle kiirastorstain aamusta toisen pääsiäispäivän iltaan. Se sisältää Raamatun tekstejä, kuvia ja rukouksia pääsiäisestä, QR-koodeilla lisäinfoa ja tehtäviä. Kotiin vietäväksi saa pienen tervehdyksen kirkon rappusilta hiljaisella viikolla ma 6.4-ma 13.4. klo 9-20.

Korpilahden kirkonmäellä pääsee astelemaan pääsiäispolkua, ja mukaan voi askarrella pahvikiikarin. Lisäväriä kierrokseen saa älypuhelimen QR-koodeilla, joiden takaa löytyy kouluikäisiäkin kiinnostavaa videomateriaalia pääsiäisestä.

Vanhan Pappilan (Vapaudenkatu 26) alapihalla leikkimökkikirkon ympärillä sekä Lohikosken pikkumetsässä (Katajantie 1) pääsee kulkemaan rukouspolulla.

Säynätsalon seurakuntatalon kerho-ovella ja Neulaskodin ikkunoissa on palmusunnuntaihin ja pääsiäiseen liittyvää katseltavaa ja Säynätsalon kirkonmäeltä löytyy rastirata.

Tikkakosken kirkolla päiväkerhotilojen ikkunaan rakennetaan kuvien ja tekstien avulla pienimuotoinen pääsiäiskertomus.

Henki & elämä YouTube kanavalta löytyvät videot koululaisten pääsiäiskirkko ja lasten ja perheiden pääsiäiskirkko: "Surusta iloon, pelosta rohkeuteen -perheiden pääsiäinen Keltinmäen kirkossa".

Huhtasuon terveyskeskuksen alakerran kaarisalin päätyikkunoissa on pääsiäisaiheista katseltavaa pikkuväelle ja isommillekin.

Pääsiäisen musiikki

7.4. klo 19 Musiikkia ja sanaa hiljaiselle viikolle

Matias Lahti soittaa viulua. Hiljaisen viikon tekstejä lukee pastori Antti Koivisto. Tilaisuuden voi katsella verkosta Jyväskylän seurakunnan Henki ja elämä -Youtube kanavalla tai kuunnella Korpilahden alueseurakunnan nettisivuilta.

9.4. klo 21. Kevätillan hämärtyessä -kiirastorstain konsertti kotisohvalla Korpilahden kirkosta. Kevätillan hämärtyessä, tunnelmavalaistusta kirkosta lähetettävä konsertti kuljettaa kuulijansa vuosituhansien taakse kiirastorstai-illan dramaattisiin tapahtumiin. Pimeydestä kurkotetaan kuitenkin kohti kevään iloa ja valoa. Musiikkina kuullaan muun muassa J.S. Bachin ja F. Schubertin rauhoittavia säveliä. Anneli Karppinen lukee tekstejä, Ilkka Kauppi soittaa selloa ja Henrik Nissinen pianoa. Konsertti kuvataan ja näytetään suorana lähetyksenä Finlandia Musiikin sivuilla osoitteessa: https://finlandiamusiikki.fi/live-konsertti/Linkki avautuu uudessa välilehdessä Linkki tapahtumaan löytyy myös seurakunnan nettisivuilta.

11.4. klo 18 Pääsiäisen kauneimmat virret -live Vaajakosken alueseurakunnan Facebook-sivulla.

Seurakunnan Facebook-sivulle sekä Taulumäen kirkon sivuille tuodaan pääsiäisaiheista musiikkia.

Tue Apr 07 16:18:00 EEST 2020