Kirkkovaltuuston päätöksiä 26.5.2020

Jyväskylän seurakunnan tilinpäätös on viime vuodelta 1,02 miljoonaa euroa ylijäämäinen. Kirkkovaltuusto hyväksyi tilinpäätöksen kokouksessaan tiistaina. Ylijäämä kirjataan taseeseen vahvistamaan seurakunnan pääomaa.

Vuosikate on 3,04 miljoonaa euroa, ja se kattaa reilun kahden miljoonan euron poistot. Poistosummaan sisältyy poikkeuksellisena kertapoistona Vesalan leirikeskuksen käytöstä poistettujen
rakennusten yli puolen miljoonan euron tasearvot.

Budjetoitua suuremman vuosikatteen muodostumiseen vaikuttivat olennaisesti budjetoitua suuremmat toimintatuotot ja rahoitustuotot sekä budjetoitua pienemmät toimintakulut.

Kuluneena vuonna ei toteutettu merkittäviä investointihankkeita. Useita peruskorjausselvityksiä ja hankkeiden suunnittelua aloitettiin, esimerkiksi Vesalan uudisrakennuksen suunnittelu. Seurakunta myös vuokraa toimitilat kiinteistöosakeyhtiö Kilpisenpuistosta sekä Reimarista.

- Keltinmäen aluekappalaisen valinta jätettiin pois keskiviikkoisesta kokouksesta ja siirrettiin käsiteltäväksi 16.6.-kokoukseen. Näin saadaan toteutettua suljettu lippuäänestys.

Tue May 26 21:16:36 EEST 2020