Kirkon mediasäätiöltä tukea Valonsieppaaja-dokumentille ja Erityiset-sarjalle

Kirkon mediasäätiö on myöntänyt kevään tuenjaossa 18 ohjelmahankkeelle yhteensä 109 500 euroa.

Suurimmat tuet saivat Charlotta Airaksen dokumentti Valonsieppaaja, joka kertoo valon roolista muun muassa kirkkoarkkitehtuurissa sekä Aito Media Oy:n tuottama koulun erityisluokkaan sijoittuva lastenohjelmasarja Erityiset. Kumpikin sai 12 000 euron tuen.

Klaus Härön valmisteilla olevalle elokuvalle, My Seilor, My Love, myönnettiin 10 000 euron tuotantotuki. Elokuva kertoo eläkeläismiehen ja -naisen viimeisestä rakkaudesta, jota miehen keski-ikäinen tytär ei pysty hyväksymään.

Lapsille ja nuorille suunnattuja tukea saaneita hankkeita ovat Aleksi Delokouraksen käsikirjoittama ja ohjaama, eri kulttuuritaustoista tulevien kaverusten elämästä kertova nuorisoelokuva Bussi 97, Reetta Huuhtasen ohjaama ja Jalmari Finnen klassikkokirjoihin perustuva Kiljuset-elokuva sekä Petteri Saarion ohjaama kolmesta saamelaisveljeksestä kertova dokumentti Revontulen pojat.

Mediasäätiön tukea saivat myös muun muassa Bonsai Films Oy:n tuottama lyhytelokuvasarja sekä niistä koostettu korona-epidemiasta kertova elokuva Poikkeustila, Tuija Halttusen ilmastotutkimuksen ja rahan etiikasta kertova dokumentti Pilvet sekä Kaarina Hazardin Minna Canthista kertova elokuva.

Tuen saajien joukossa on myös Arto Halosen ohjaama elokuva Alien 1975. Se kertoo kulttuurien kohtaamisesta kylmässä pohjolassa vuonna 1975, kun itäsuomalaisen pikkukaupungin koripallojoukkueeseen saapuu afroamerikkalaisen vahvistus.

Lista myönnetyistä tuista löytyy säätiön verkkosivuilta www.kirkonmediasaatio.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Tue Jun 23 09:58:27 EEST 2020