Erkki Puhalainen kirkolliskokousedustajaksi

Uudet kirkolliskokousedustajat on valittu. Jyväskylän seurakunnasta meni läpi vain yksi maallikkoedustaja: Erkki Puhalainen Seurakuntaväen ehdokaslistalta.

Kuluneella toimikaudella kirkolliskokouksessa on ollut Jyväskylän seurakunnasta kaksi maallikkoedustajaa ja yksi pappisedustaja, mutta nyt paikkamäärä putosi yhteen. Vaalissa oli ehdolla Jyväskylän seurakunnasta 13 maallikkoa ja yksi pappi.

Kirkolliskokoukseen valittiin 64 maallikkoedustajaa ja 32 pappisedustajaa. Lapuan hiippakunnasta kirkolliskokoukseen valittiin kolme pappisedustajaa ja seitsemän maallikkoedustajaa. Hiippakuntien pappis- ja maallikkoedustajien paikat jaetaan hiippakuntien kesken niiden väkiluvun mukaisessa suhteessa.

Kirkolliskokousvaalien yhteydessä toimitettiin myös hiippakuntavaltuustovaali. Lapuan hiippakunnan hiippakuntavaltuustoon valittiin 14 maallikko- ja seitsemän pappisjäsentä. Jyväskylän seurakunnasta uudessa hiippakuntavaltuustossa ovat maallikkojäseninä  Erkki Puhalainen ja Inkeri Tuunanen sekä pappisjäsenenä Marjut Haapakangas.

Vaalien tulokset vahvistetaan 15.2.2016.

Kirkolliskokoukseen valitut Lapuan hiippakunnasta:

Valitut maallikot:

Seurakuntaväen ehdokaslista:
Puhalainen Erkki

Kirkko keskellä kylää -ehdokaslista:
Mäntymaa Mirjami
Ylä-Autio Ilmari

Kirkko keskellä arkea ja juhlaa -ehdokaslista:
Aula Maria Kaisa
Hautala Marjatta
Leppänen Johannes
Ylinen Jouko