Jyväskylän seurakunnan kirkot ovat kesällä avoinna rajoitetusti

Taulumäen kirkko.jpg

Jyväskylän seurakunnan kirkossa voi hiljentyä, tutustua arkkitehtuuriin sekä tavata työntekijöitä myös tänä kesänä.

90-vuotisjuhlavuottaan viettävän Taulumäen kirkon ovet ovat avoinna elokuun loppupuolelle asti.
Seurakunnan työntekijöitä on paikalla kirkon aukioloaikana keskustelua ja esittelyä varten.

Kirkkotilaan on myös pystytetty rukouskivialttari itsenäistä hiljentymistä varten. Kirkon eteisessä on juhlanäyttely, jossa voi perehtyä lähemmin kirkon historiaan. Vierailijoiden turvallisuudesta huolehditaan erityisjärjestelyin.

Taulumäen kirkossa on messu sunnuntaisin klo 18.

Myös Kaupunginkirkon pitkää historiaa juhlitaan tänä vuonna kirkon täyttäessä 140 vuotta. L. I. Lindqvistin suunnittelemassa kirkossa voi vierailla keskiviikkoisin, torstaisin ja perjantaisin kello 11–14. Kirkko on avoinna elokuun alkupuolelle asti. Kirkossa ei ole opastusta.

Korpilahden kirkko on kesällä avoinna torstaisin elokuun loppuun asti. Alueseurakunnan työntekijä on tavattavissa kirkossa. Muina aikoina kirkon opastuksesta voi sopia erikseen.

Säynätsalon kirkossa voi vierailla keskiviikkoisin heinäkuun loppuun asti. Kirkko on avoinna parin tunnin ajan hiljentymistä varten. Paikalla on aina työntekijä keskustelua ja kohtaamista varten.

Muut Jyväskylä seurakunnan kirkot ovat avoinna tilaisuuksien yhteydessä.

Kirkkojen aukioloajat:

Taulumäen kirkko on avoinna 22.6.–24.8. ma–pe kello 12–16.
Kaupunginkirkko on avoinna 3.6.–7.8. ke–pe kello 11–14.
Korpilahden kirkko on avoinna torstaisin 31.8. asti kello 12–16.
Säynätsalon kirkko on avoinna 24.6.–29.7. keskiviikkoisin kello 13–15.
Roihu Palokan kauppakeskuksessa on avoinna arkipäivisin klo 10–18 ja lauantaisin klo 10–16.
Kuokkalan kirkko on avoinna pyydettäessä. Pyynnöt Facebookin Kuokkalan kirkko -sivulle mielellään päivää ennen toivottua aukioloa.
Seurakunnan muut kirkot ovat avoinna tilaisuuksien yhteydessä.
Kipinä on suljettu 19.6.–2.8.

2020-07-16 10:00:00.0