Jyväskylän seurakunnan ja Taika-Petterin yhteistyössä koulut saavat maksuttomat hyvän mielen opetusvideot

Jyväskylän seurakunta ja Taika-Petteri tarjoavat hyvinvointi- ja tunnetaitojen opiskelun tueksi alakoululaisille tarkoitetun videosarjan, joihin tärkeänä osana liittyy tehtäviä aiheista.

Materiaalit on laadittu helppokäyttöisiksi koulun kiireisessä arjessa ja tukemaan opetussuunnitelmaa. Keskeisenä tavoitteena on, että lapsi saa tilaisuuden opetella tärkeitä taitoja ja huomaa, että hän voi itse vaikuttaa omaan ja toisten hyvinvointiin. Videot hyödyntävät uusinta psykologista tutkimusta hyvinvoinnista ja tuovat sen mukavalla ja hauskalla tavalla lapsille. Parhaiten tämä onnistuu, kun videoilla asian hoitaa Jakke Jääkarhu.

Jyväskylän seurakunta jakaa videot maksutta koulujen käyttöön Jyväskylässä.

Mielen hyvinvointi ja tunnetaidot ovat aina ajankohtainen asia. Nykyisissä erityisolosuhteissa näiden merkitys korostuu entisestään. Taika-Petteri eli Petteri Hakanen on käsikirjoittanut videot ja tehtävät yhteistyössä Jyväskylän yliopiston professori Raimo Lappalaisen ja tohtoritutkija Päivi Lappalaisen kanssa. Mukana on ollut myös tohtoritutkija Katariina Keinonen.

Jyväskyläläinen vatsastapuhuja ja jonglööri Petteri Hakanen on aikaisemmalta ammatiltaan opettaja, ja hän työskennellyt yläkoulussa ja lukiossa sekä MLL:n nuorisotyön kouluttajana. Taika-Petteri esiintyy vuosittain yli sadassa alakoulussa ympäri Suomea suurelta osin tunnetaitoihin liittyen.

Tässä opettajille suunnatussa videossa professori Raimo Lappalainen avaa videoiden taustalla olevaa ajattelua.

Lisätietoja:

Satu Harjula, nuorisotyönohjaaja, Jyväskylän seurakunta