Jyväskylän seurakunnan kirkonkellot muistuttavat suuremman suojasta uudenvuodenyönä

kellot.jpg

Jyväskylän seurakunnan kahdeksan eri kirkon kellot Tikkakoskelta Korpilahdelle ja Taulumäeltä Vaajakoskelle soivat yhtä aikaa vuoden 2021 ensiminuuteilla uudenvuodenyönä kello 00.00. Kellojen soitolla halutaan välittää toivoa ja rohkaista kaupunkilaisia aloittamaan uusi vuosi tulevaisuuteen ja yhdessä selviämiseen luottaen.

Kirkonkellot ovat kuuluneet uudenvuodenyön juhlintaan aiempinakin vuosina, kun Kaupunginkirkon kellot ovat soineet osana Jyväskylän kaupungin ja Jyväskylän seurakunnan Kirkkopuistossa järjestämää uudenvuoden vastaanottoa. Tänä vuonna juhlinta toteutuu koronapandemiaan liittyvien kokoontumisrajoitusten vuoksi kuitenkin muilla tavoilla.

- Vuodenvaihteessa soivat kirkonkellot juhlistavat alkavaa vuotta nyt eri puolilla kaupunkia, ja viestivät samalla hyvän Jumalan läsnäolosta elämässämme myös poikkeuksellisen ajan keskellä, kertoo Jyväskylän seurakunnan yhteisen seurakuntatyön johtaja Heli Ahonen

- Kellot muistuttavat, että mukanamme kulkee myös ihmistä suurempi hyvä. Lisäksi kellojen soiton kautta seurakunta voi olla mukana uudenvuoden koitteessa, vaikka emme voikaan järjestää suuria tilaisuuksia tai kokoontua yhteen.

Jyväskylän seurakunnassa ei jouluna 2020 järjestetä yli 10 hengen tilaisuuksia. Henkilömäärää rajoitetaan kaupungin suositusten mukaisesti loppiaiseen 6.1.2021 asti. Kaikki seurakunnan ajantasaiset tapahtumatiedot löytyvät verkkosivuilta jyvaskylanseurakunta.fi.

Thu Dec 17 12:24:25 EET 2020