Vietä palindromihäät – Kuokkalan kirkon häätapahtumassa 12.02.2021 vaivattomasti vihille

Jyväskylän seurakunta tarjoaa avioliittoa harkitseville jälleen helmikuussa 2021 tunnelmallisen mutta vaivattoman tavan mennä naimisiin. Kuokkalan kirkon ovet ovat avoinna hääpareille palindromipäivänä 12.02.2021 kello 13 alkaen, ja paikalle voivat saapua vihittäväksi kaikki kirkollisen vihkimisen edellytykset täyttävät pariskunnat.

Vihkimisten illassa vihkijöinä toimivat seurakunnan papit, ja häämusiikista vastaavat seurakunnan musiikin ammattilaiset. Pareille tarjotaan mahdollisuus pienimuotoiseen hääkuvaukseen. Tapahtuma on osallistujille maksuton. Vihittäväksi saapuvat tarvitsevat mukaansa vain tulevan puolisonsa, sormukset, henkilöllisyystodistukset sekä todistukset avioliiton esteiden tutkinnasta.

Lakisääteinen avioliiton esteiden tutkinta on tehtävä viimeistään 7 vuorokautta ennen vihkimistä. Esteiden tutkinnan voi hoitaa osoitteessa esteidentutkinta.fi, aluekeskusrekisterissä tai maistraatissa. Lisätiedot ja kirkollisen vihkimisen edellytykset seurakunnan verkkosivuilta.

Illan aikana kirkossa vihitään enintään 12 paria. Osallistujilta pyydetään ennakkoilmoittautumista, ja koronatilanteen vuoksi kukin hääpari voi kutsua vihkimiseen mukaan korkeintaan kuusi vierasta. Vihkimisten illan ennakkoajanvaraus löytyy seurakunnan nettisivuilta osoitteessa jyvaskylanseurakunta.fi. Ilmoittautuminen sulkeutuu keskiviikkona 10.2.2021.

Lue lisää ja ilmoittauduLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Thu Jan 14 15:11:02 EET 2021