Kirkkoneuvoston päätöksiä 24.2.

- Kirkkoneuvosto hyväksyi keskiviikkoisessa kokouksessaan Jyväskylän seurakunnan ja Järvi-Suomen Asunnot Oy:n välisen esisopimuksen useita kiinteistöjä koskevasta kaupasta. Kaupat solmitaan Jyväskylän keskusseurakuntatalosta sekä Lohikosken, Halssilan ja Huhtasuon seurakuntakeskuksista. Lisäksi myytävään kokonaisuuteen kuuluu Palokassa sijaitseva rakentamaton tontti. Kirkkoneuvostosta esisopimus etenee kirkkovaltuustoon maaliskuussa. Kirkkovaltuuston päätös lähtee Kirkkohallituksen hyväksyttäväksi.

Päätökseen liittyen hyväksyttiin Liisa Kuparisen ponsi, jonka mukaan kaupan toteutuessa seurakunta sitoutuu kompensoimaan Palokan tontilta kaadettavan puuston määrän ympäristövaikutukset tekemällä istutuksia toisaalle, joko omille mailleen tai kehitysaputyönä maailmalla. Lisäksi seurakunta selvittää kooltaan Palokan tonttia vastaavan uuden luontokohteen suojelemista maaomistuksestaan.

- Kirkkoneuvosto esittää Lapuan hiippakunnan tuomiokapitulille, että Säynätsalon alueseurakuntaan sijoitetun VII seurakuntapastorin virkaan valitaan pastori Esko Helenius 1. huhtikuuta alkaen. Hakijoita virkaan oli 21. Haastatteluun kutsuttiin heistä 6. Helenius oli haastattelutyöryhmän yksimielinen esitys.

Wed Feb 24 20:04:00 EET 2021