Jyväskylän seurakunta jälleen mukana Earth Hour -tempauksessa

Maapallo yöllä

Ympäristöjärjestö WWF:n järjestämä Earth Hour on maailman suurin ilmastotapahtuma, johon voivat osallistua kaikki. Tapahtuman aikana lauantaina 27.3. kello 20.30–21.30 voi turhat valot sammuttamalla ilmaista symbolisesti huolensa ympäristön tilasta päättäjille.

Myös Jyväskylän seurakunta osallistuu tapahtumaan sammuttamalla valot Taulumäen, Korpilahden, Säynätsalon sekä Kaupunginkirkosta. Lisäksi Keltinmäen alueseurakunta tuottaa Youtube-kanavalleenLinkki avautuu uudessa välilehdessä Earth Hour- lähetyksen, joka sisältää musiikkia sekä tietoa tapahtumasta.

Earth Hour järjestettiin Suomessa ensimmäisen kerran vuonna 2009, ja seurakunta on osallistunut tapahtumaan alusta lähtien. Jyväskylän seurakunta on ympäristödiplomiseurakunta, mikä tarkoittaa, että seurakunta pyrkii osana evankelis-luterilaista kirkkoa suunnittelemaan toimintansa hiilineutraaliksi vuoteen 2030 mennessä.

Lisää: Earth HourLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2021-03-26 09:31:00.0