Pekka Simojoki Partioviikon partiomessussa Taulumäellä

Partioviikko ajoittuu aina Yrjön päivän ympärille. Pyhä Yrjö, tuo lohikäärmeen voittaja, on partiolaisten suojelija.

Partiomessu vietetään yhdessä partiolaisten kanssa. Myös ei-partiolaiset ovat tervetulleita messuun, jota vietetään Yrjön päivänä eli keskiviikkona 20.4. klo 18 Taulumäen kirkossa.
Messussa mukana Pekka Simojoki, joka on uudistanut partiomessua uusilla lauluilla yhdessä Anna-Mari Kaskisen kanssa. Lisäksi messussa laulaa Aina Valpas -partiokuoro, jota säestää nuorisomuusikko Anu Mäki-Latvalan kokoama bändi. Liturgi on Jukka Helin, kolehti kerätään Yhteisvastuukeräykselle.
Tapahtuman järjestävät Jyväskylän seurakunta ja Jyväskylän partiolaiset.

Jyväskylässä toimii kaikkiaan yhteensä 18 partiolippukuntaa. Partiota harrastetaan paikallisyhdistyksissä eli 850 lippukunnassa ympäri Suomen. Suomessa partiolaisia on 70 000 ja koko maailmassa 38 miljoonaa. Partio on kaikille avointa ja puoluepoliittisesti sitoutumatonta toimintaa. Se on vastavoima ”Miks mun pitäis” ja ”Ei kuulu mulle” -asenteille.
Pyhä Yrjö on partiolaisten esikuva siksi, että hän auttoi lähimmäisiään ja taisteli pahaa vastaan. Esikuvansa tavoin partiolaistenkin tulisi tehdä vähintään yksi hyvä työ päivässä.

Lisätietoa partiolippukunnistaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Mon Apr 18 11:54:39 EEST 2016