Vuoden 2021 Kirkkopäivien ja Lähetysjuhlien verkkotapahtuma pureutuu keskustelukulttuurin murrokseen

Kirkkopäivien virtuaalitapahtuma

#YHDESSÄ2021-virtuaalitorstai järjestetään verkkotapahtumana torstaina 20.5.2021 iltapäivästä iltaan. Kirkkopäivien, Lähetysjuhlien ja Oulun seurakuntayhtymän yhteistapahtuman keskusteluissa aiheina ovat niin vihapuhe kuin se, miten keskustelemme nuorten kanssa toivosta.

#YHDESSÄ2021-virtuaalitorstai toteutetaan makasiinityyppisenä lähetyksenä. Tapahtumassa on viisi keskustelukokonaisuutta. Keskustelut lähetetään suorana lähetyksenä Helsingistä.

– Sananvapaudella oikeutetaan huonoa keskustelukulttuuria. Meillä on sanomisen vapaus, mutta se ei poista vastuuta. Keskustelukulttuuri on murroksessa, mutta onko muita vaihtoehtoja kuin jakaa banneja pahoille? Mikä on meidän jokaisen ja erityisesti kirkon vastuu, pohtii iltapäivän ensimmäisen keskustelun vetäjä, ohjelmapäällikkö Kimmo Saares Kirkon viestinnästä.

Saareksen luotsaamassa kokonaisuudessa ovat keskustelemassa psykiatrisen vankisairaalan vastaava ylilääkäri Hannu Lauerma, sisäministeriön kehittämispäällikkö Tarja Mankkinen ja Jussi-palkittu näyttelijä Chike Ohanwe.

Kello 13 alkavan iltapäiväohjelman juontaa viestintäyrittäjä ja tietokirjailija Unna Lehtipuu. Iltatilaisuuden juontaa Oulun kaupungin viestintäjohtaja Mikko Salmi. Keskustelujen seuraamisen ja niihin osallistumisen lisäksi voi seurata inserttejä niin Oulusta kuin maailmalta. Ohjelmakokonaisuus julkistetaan kokonaisuudessaan 10.5.2021.

Tilaisuus on maksuton, ja toteutetaan Liveto.fi-verkkoalustalla. Ilmoittautuminen tapahtumaan osoitteessa: https://events.liveto.io/events/kirkkopaivat-ja-lahetysjuhlat-yhdessa2021-virtuaalitorstaiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Tapahtuma-alusta aukeaa keskiviikkona 19.5. klo 15. Kirjautua kannattaa hyvissä ajoin ennen ohjelmien alkua ja tutustua ennakkoon tuotettuihin sisältöihin. Ohjelmien seuraamisen lisäksi voi keskustella chatissa.

Kirkkopäivien ja Lähetysjuhlien johtoryhmä siirsi viime joulukuussa kokouksessaan Oulussa pidettävän tapahtuman koronaepidemian takia vuodella eteenpäin kevääseen 2022.

Lue lisää: www.kirkkopaivat.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2021-04-26 12:01:00.0