Valitus Keltinmäen aluekappalaisen vaalista nurin hallinto-oikeudessa

Keltinmäen alueseurakunnan aluekappalaisen valinnasta tehty valitus on hylätty Vaasan hallinto-oikeudessa. Valituksen jätti virkaan valitsematta jäänyt seurakuntapastori Johanna Salminen. Salminen on sittemmin irtisanoutunut Jyväskylän seurakunnan palveluksesta. Kirkkovaltuusto valitsi viime vuoden kesäkuussa Keltinmäen aluekappalaiseksi Ville von Grossin.

Hallinto-oikeus toteaa päätöksessään muun muassa, että von Gross ja Salminen ovat olleet ensisijaisia ja tasavertaisia hakijoita kyseiseen virkaan, eikä Salmista voida valituksessa esitetyin tavoin pitää von Grossia ansioituneempana kyseiseen aluekappalaisen virkaan. Hallinto-oikeuden mukaan kirkkovaltuusto on harkintansa mukaan voinut valita aluekappalaisen virkaan Ville von Grossin. Oikeuden päätös on lainvoimainen 30 päivän valitusajan kuluttua.

Von Gross aloittaa virassaan syksyllä.

2021-06-17 13:13:42.0