Työryhmä esittää Valtiontalon hankkimista

Jyväskylän seurakunnan toimitilatyöryhmä esittää maanantaina kokoontuvalle kirkkoneuvostolle Valtiontalon ostamista. Esityksen mukaan seurakunta hankkisi Kilpisenkadulla sijaitsevan Valtiontalon koko osakekannan. Kauppahinta olisi noin kahdeksan miljoonaa euroa.

Valtiontalon myyjinä ovat Järvi-Suomen asunnot Oy ja Royal House Oy. Yritykset vastaisivat kiinteistön saneerauksesta seurakunnan tarpeisiin.

Tila-asiaa pohtinut työryhmä pitää Valtiontalon sijaintia erinomaisena. Rakennus sijaitsee keskusta-alueen ytimessä, Kirkkopuiston laidalla. Rakennukseen voitaisiin toteuttaa saman katon alle monipuoliset tilat Keskustan alueseurakunnalle sekä muun muassa seurakunnan hallinnolle.

Työryhmä oli esityksessään yksimielinen. Kirkkoneuvoston on määrä tehdä esitys tilaratkaisusta kirkkovaltuustolle, joka päättää asiasta tiistaina 24.5.

Lisätietoja: hallintojohtaja Anu Lajunen 050 340 9888 ja kirkkoherra Arto Viitala 0400 540 490

Thu May 12 16:01:54 EEST 2016