Kirkko tukee tyttöjä Demissä

Kirkon työntekijät ovat keskustelemassa Demin Syvälliset-palstalla kolmena iltana viikossa. Demi.fi on Suomen suurin nuorten naisten ja tyttöjen keskustelusivusto, joka tavoittaa noin 200 000 kävijää viikossa

Evankelis-luterilainen kirkko ja A-lehtien Demi.fi-verkkopalvelu ovat aloittaneet yhteistyön. Kirkon työntekijät ovat keskustelemassa Demin Syvälliset-palstalla kolmena iltana viikossa. Yhteistyön tavoitteena on tarjota tukea elämänkysymyksissä ja luoda positiivista ja monipuolista kuvaa kirkosta.

”Syvälliset aiheet, kuten ihmissuhteisiin, moraaliin tai vaikkapa syrjintään liittyvät kysymykset kiinnostavat monia tyttöjä. On hienoa, että tytöillä on nyt mahdollisuus käsitellä itselle tärkeitä asioita kirkon työntekijöiden kanssa”, Demin päätoimittaja Anni Lintula sanoo.

Demi.fi on Suomen suurin nuorten naisten ja tyttöjen keskustelusivusto, joka tavoittaa noin 200 000 kävijää viikossa. Sivuston keskustelualueilla kysytään neuvoja ja jaetaan ajatuksia monenlaisista aiheista.

”Olemme paikalla nuoria varten ja toivomme, että kynnys ottaa yhteyttä kirkon työntekijään on mahdollisimman matala” sanoo kirkon verkkotyön koordinaattori Henna Ahlfors.

Jo ensimmäisillä päivystyskerroilla nuorilta on tullut paljon kysymyksiä ja kommentteja. Eniten puhuttavia aiheita ovat olleet usko ja epäily, ihmissuhteet sekä kirkon opetus seksuaalisuudesta ja avioliitosta. Myös rippikoulu on monelle ”demittäjälle” ajankohtainen aihe.

”Suosio on yllättänyt positiivisesti. Jouduimme heti kutsumaan paikalle lisää päivystäjiä, kun kysymyksiä tuli niin paljon”, Ahlfors toteaa.

Syvälliset-palstalla on jatkossakin mahdollista myös käydä omia keskusteluja palstalaisten kesken. ”Kunnioitamme tyttöjen omaa tilaa ja yksityisyyttä”, Ahlfors painottaa.

Demi.fi:n Syvälliset-palstallaLinkki avautuu uudessa välilehdessä on keskustelijoina pappeja sekä nuoriso- ja diakoniatyöntekijöitä. Heidät tavoittaa Demistä tiistai-, torstai- ja sunnuntai-iltaisin kello 19-21.

2016-05-13 11:20:51.0