Jyväskylän Kaupunginkirkko peruskorjataan – Kehittämisideoita pyydetään suoraan seurakuntalaisilta

Jyväskylän Kirkkopuistossa sijaitsevassa 140-vuotiaassa Jyväskylän Kaupunginkirkossa toteutetaan lähivuosina laaja peruskorjaus. Seurakunnan tuoreessa kiinteistöstrategiassa Kaupunginkirkko on yksi säilytettävistä kiinteistöistä, johon kohdistuu myös tulevaisuudessa runsaasti odotuksia erilaisten käyttötarpeiden näkökulmasta.

Peruskorjauksen suunnittelun käynnistysvaiheessa seurakunta järjestää Kaupunginkirkossa tiistaina 21.9. kello 9–16 päättäjille, asiantuntijoille, työntekijöille ja kaikille asiasta kiinnostuneille avoimen Kaupunginkirkkoseminaarin.

Seminaarissa esitellään Kaupunginkirkon rakennushistoria, ja puheenvuoron käyttävät myös muun muassa kaavoitusarkkitehti Paula Julin (Jyväskylän kaupunki), intendentti Mikko Mannberg ja erikoistutkija Laura Tuominen (Museovirasto), kulttuuriperintöasiantuntija Saana Tammisto (Kirkkohallitus) sekä vasta uudistetun Tampereen Vanhan kirkon pastori Olli Viljakainen.

Tavoitteena on valmistella tulevaa peruskorjausta sekä kartoittaa kirkkoon liittyviä toiveita, tarpeita ja mahdollisuuksia. Seminaaria voi seurata myös suoratoistona seurakunnan Youtube-kanavalla osoitteessa youtube.com/henkielamaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Kaupunkilaisten ajatuksia ja ideoita kirkon kehittämisen suhteen kerätään myös avoimella kyselyllä, joka löytyy seurakunnan nettisivuilta osoitteesta jyvaskylanseurakunta.fi. Kyselyyn voivat vastata kaikki aiheesta kiinnostuneet perjantaihin 10.9. saakka. Osallistujien kesken arvotaan lahjakortteja uuteen Kirkkopuiston Bistroon.

2021-08-23 14:50:20.0