Uudessa mobiilipelissä voi testata kiinnostuksen kirkon ammatteihin

Kirkon koulutuskeskus on rakentanut yhteistyössä Oikotien kanssa uuden, kirkon ammateista kertovan pelin.

Kirkon ammatit -pelin tuloksena pelaaja saa TOP5-listauksen niistä kirkon ammateista, jotka kiinnostavat häntä eniten. Tulossivuilta pääsee myös suoraan tutustumaan kirkon monipuolisiin ammatteihin, ja samalla esimerkiksi kerrotaan, millaisia koulutusmahdollisuuksia on kirkon eri töihin. Peliä voi pelata sekä suomen että ruotsin kielellä.

- Idea Kirkon ammatit pelistä lähti liikkeelle nuorten esittämästä toiveesta löytää helposti tietoa seurakuntien töistä ja opiskelumahdollisuuksista, asiantuntija Marja Pesonen sanoo.

Peli on ensisijaisesti suunnattu perusopintojen jälkeen koulutustaan ja ammattiaan miettiville nuorille. Se on myös työväline esimerkiksi opinto-ohjaajien ja opettajien käyttöön.

Kirkon peli kertoo hauskalla ja ihmisläheisellä tavalla kirkon arvoista, työtehtävistä ja kulttuurista. Peli osallistaa nuoret ja vähän vanhemmatkin mukaan tutkimaan omia urapolkujaan tai minkälaisia työtehtäviä kirkolta löytyy, Hanna Auvinen sanoo. Auvinen toimii Oikotien Employer branding -tiimissä, joka suunnittelee ja toteuttaa peliratkaisuja rekrytoinnin sekä työnantajakuvan tueksi.

- Oikotiellä on rekrytointi- ja työnantajakuvapelien tekemisestä usean vuoden kokemus, ja näemme että pelit ja pelillistäminen ovat selkeästi tulevaisuutta, Hanna Auvinen toteaa.

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon seurakunnissa, seurakuntayhtymissä, kirkkohallituksessa ja hiippakuntien tuomiokapituleissa työskentelee yhteensä lähes 20 000 työntekijää. Ammattinimikkeitä on runsaasti.

Kirkossa noin puolet työpaikoista on hengellisen työn tehtäviä, johon kuuluvat papit, kanttorit, diakoniatyön sekä varhaiskasvatuksen ja nuoristyön tehtävät. Lisäksi seurakunnissa on työpaikkoja muun muassa hallinnon ja talouden, toimistotyön, viestinnän, tietohallinnon sekä kiinteistön ja puutarhanhoidon tehtäviin.

Kirkko ja Kirkon ammatit -peli on mukana myös Studia-messuilla, jotka järjestetään Helsingin messukeskuksessa 23.–24.11.2021.

Kirkon ammatit peliLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Spelet Kyrkans yrkenLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Fri Nov 19 09:22:29 EET 2021