Hoosianna kajahtaa jälleen tulevana viikonloppuna

Kirkoissa kautta maan lauletaan ensimmäisenä adventtina Hoosianna-hymni, virsi numero yksi.

Ensimmäinen adventtisunnuntai on yksi vuoden suosituimmista kirkkopyhistä. Hoosiannaa lauletaan Jeesuksen Jerusalemiin saapumisen muistoksi. Samalla alkaa valmistautuminen jouluun ja uusi kirkkovuosi. Adventin riemukas sanoma täyttää paitsi kirkkojen holvit myös sydämen.

Jeesus ratsastaa aasilla pitkin palmunlehvien reunustamaa kunniakujaa. Kansa iloitsee, ja Kuningas toivotetaan tervetulleeksi. Kristikunta ympäri maailmaa valmistautuu riemulaululla Jeesuksen syntymäjuhlan viettoon.

Viime vuosikymmeninä on yleistynyt perinne sytyttää kynttilä jokaisena neljänä adventtisunnuntaina. Tänä vuonna ensimmäinen sytytetään 28. marraskuuta.

Jumalanpalvelukseen pääsee mukaan myös striimin kautta Youtube-kanavalla Henki ja elämä. Lähetämme suorana Vaajakosken kirkon messun kello 10 sekä Tuomasmessun Taulumäen kirkosta kello 18.

Mahdollistamme korona-aikana riittävän väljyyden Jyväskylän seurakunnan tilaisuuksissa niin, että osallistujamäärä on enintään 75 prosenttia normaalista enimmäismäärästä. Ajankohtaisimmat tiedot tapahtumista löytyvät verkkosivuiltamme osoitteesta jyvaskylanseurakunta.fi. Tilaisuuksiin ei tule osallistua flunssaoireisena, ja niissä käytetään kasvomaskia. Lapsia lukuun ottamatta osallistujien on suositeltavaa tulla tilaisuuksiin vain rokotettuna. Jos viranomaisilta tulee uusia kokoontumisrajoituksia tai ohjeistuksia koronapassin käytöstä, tiedotamme niistä erikseen sekä kerromme niistä verkkosivuillamme.

1. adventtisunnuntain 28.11. jumalanpalvelukset Jyväskylän seurakunnassa

Kaupunginkirkossa kello 10
Kaupunginkirkossa kello 15 Lasten hoosiannakirkko
Keltinmäen kirkossa kello 10