Kirkko tulee kotiisi – joulun sanoma ja tunnelma välittyy myös verkossa

Jyväskylän seurakunta välittää joulun sanomaa ja joulukirkon tunnelmaa tänäkin vuonna myös verkon kautta. Useita jumalanpalveluksia ja messuja voi katsella suorana lähetyksenä:

19.12. klo 10 4. adventin messu Tikkakosken kirkosta
24.12. klo 15 Jouluaaton sanajumalanpalvelus Kaupunginkirkosta
24.12. klo 15 Joulukuvaelma Palokan kirkosta
24.12. klo 23 Jouluyön messu Vaajakosken kirkosta
25.12. klo 7 Jouluaamun sanajumalanpalvelus Kaupunginkirkosta
26.12. klo 10 Tapaninpäivän messu Kaupunginkirkosta

Lähetyksiä voi seurata Youtube-kanavalla Henki ja elämä sekä osoitteessa jyvaskylanseurakunta.fi. Mukaan pääsee myös sanomalehti Keskisuomalaisen verkkosivuilla, osoitteessa keskisuomalainen fi.

Henki ja elämä -Youtube -kanavalta löytyy runsaasti myös muuta jouluista sisältöä kuten adventtikalenterivideoita, tallenteita Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksista ja musiikkiesityksiä.

Paikan päälle Jyväskylän kirkkoihin voi tällä hetkellä kokoontua enintään yksi kolmasosa tilan normaalista enimmäisosallistujamäärästä. Toimintaan ei tule osallistua flunssaoireisena, ja tilaisuuksissa käytetään kasvomaskia. Lapsia lukuun ottamatta on suositeltavaa tulla paikalle vain rokotettuna.

Kauneimmat Joululaulut sekä konsertteja toteutetaan seurakunnassa koronapassin turvin. Sen sijaan jumalanpalveluksissa, kirkollisissa toimituksissa ja hartaustilaisuuksissa koronapassi ei ole käytössä. Niihin voi tällä hetkellä kokoontua enintään yksi kolmasosa tilan normaalista enimmäisosallistujamäärästä, jos tilaisuuteen osallistuu yli 50 henkilöä. Seuraamme viranomaisten koronaohjeistuksia, ja tarkemmat tiedot tilaisuuksista löytyvät verkkosivuillamme jyvaskylanseurakunta.fi.

Lisätietoja:
Heli Ahonen, yhteisen seurakuntatyön johtaja