Kirkonkellot soivat toivoa uudelle vuodelle

Kaupunginkirkon, Taulumäen, Kuokkalan, Korpilahden, Palokan, Säynätsalon, Tikkakosken ja Vaajakosken kirkkojen kellot soivat vuoden 2022 ensiminuuteilla uudenvuodenyönä kello 00.00. Kellojen soitolla halutaan välittää toivoa ja rohkaista kaupunkilaisia aloittamaan uusi vuosi tulevaisuuteen ja yhdessä selviämiseen luottaen.

Kirkonkellot ovat kuuluneet uudenvuodenyön perinteisiin aiempinakin vuosina. Tällä kertaa Kirkkopuistossa ei järjestetä perinteistä uudenvuoden vastaanottoa yhdessä kaupungin kanssa heikentyneen koronatilanteen vuoksi.

– Vuodenvaihteessa soivat kirkonkellot muistuttavat, että kaikissa tilanteissa ihmisen turvana on luja armollinen Jumala. Uuden vuoden juhlaan ja tulevan vastaanottamiseen liittyy myös epävarmuutta ja huolta. Siihen kellot soivat meille toivoa ja luottamusta. Tänä vuonna kellot soivat myös yhdessä selviytymisen viestiä, jotta jaksaisimme pitää yhtä ja tukea toisiamme, kertoo Jyväskylän seurakunnan yhteisen seurakuntatyön johtaja Heli Ahonen.

2021-12-23 13:44:19.0