Kirkko mukana murkkuperheiden Urpot.fi-sivustolla

Suomen evankelis-luterilainen kirkko on mukana Väestöliiton koordinoimalla Urpot.fi-sivustolla. Kirkko on tuottanut murrosikäisten vanhemmille suunnatulle sivustolle Riparinurkan, jonne kootaan vanhemmuuteen liittyviä videoterveisiä. Vlogeissa ääneen pääsevät sekä nuoret itse että seurakunnissa nuorten kanssa työskentelevät. Mukana on jo toistakymmentä seurakuntaa.

"Kirkko on tehnyt vuosien ajan hienoa ja onnistunutta työtä nuorten ja heidän vanhempiensa parissa parantaen perheiden kommunikaatiota ja hyvinvointia. Tämän työn ja osaamisen näkyväksi tekeminen on tärkeää myös Väestöliiton vanhemmille suunnatussa tukitoiminnassa”, yhteistyön lähtökohtia summaa Väestöliiton Vanhemmuuskeskuksen asiantuntija Anja Saloheimo.

Urpot.fi-sivustolla voi tutustua myös kirkon kasvatus- ja perhetyön kehittämiin vanhemmuuden palikoihin, joiden avulla jokainen voi käsitellä omaa rooliaan kasvattajana. Palikat jäsentävät vanhemmuuden yhdeksään tärkeään alueeseen: sitoutumiseen, tunteisiin, seksuaalisuuteen, riitoihin, sanoihin, tekoihin, luottamukseen, anteeksiantoon ja rakkauteen.

”Seurakuntien toiminnassa on mukana paljon lapsia ja nuoria, joten haluamme tukea myös heidän vanhempiaan. Olisi hienoa, jos vanhemmat löytäisivät Riparinurkan ja vanhemmuuden palikoiden avulla työkaluja omien tunteidensa ja ajatustensa sanoittamiseen”, seurakuntakasvatuksen asiantuntija Heli Pruuki toivoo.

Seurakuntien toiminnan lisäksi tukea ja keskusteluapua hankalassa elämänvaiheessa saa esimerkiksi kirkon perheneuvonnasta sekä kirkon keskusteluavusta.

Lisätiedot:

Urpot.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Kirkon perheasiain neuvottelukeskuksetLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Kirkon keskusteluapuLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Urpot.fi-yhteistyö, kirkkohallitus Heli PruukiLinkki avautuu uudessa välilehdessä, p. 040 1425 167 ja Jarmo KokkonenLinkki avautuu uudessa välilehdessä, p. 050 5941 316
Urpot.fi-yhteistyö, Väestöliitto Anja SaloheimoLinkki avautuu uudessa välilehdessä, p. 09 22805 205
kirkon perhetyön asiantuntija, kirkkohallitus Minna TuominenLinkki avautuu uudessa välilehdessä, p. 040 1424 823

2016-06-07 14:01:22.0