Jyväskylän kirkoissa rukoillaan ja soitetaan rauhan kelloja kello 19, Kaupunginkirkossa keskusteluapua

Kyyhky.jpg

Sota Ukrainassa järkyttää, ja herättää pelkoa ja huolta. Jyväskylän kirkoissa rukoillaan tänään, torstaina 24. helmikuuta rauhan sekä sotatoimissa kärsineiden puolesta. Usean kirkon kellot soivat rauhan puolesta kello 19, ja samassa yhteydessä järjestetään rukoushetki. Kaupunginkirkossa on saatavilla keskusteluapua.

Jyväskylän keskustassa kelloja soitetaan Taulumäen kirkossa sekä Kaupunginkirkossa. Rukoushetki järjestetään Kaupunginkirkossa kello 19.
Kaupunginkirkon ovet ovat avoinna tänään koko päivän, kello 11–20, jolloin paikalla on myös työntekijöitä keskustelua varten. Viikkomessu toimitetaan kello 13, ja kirkkoon voi jäädä hiljentymään heti sen jälkeen.

Myös Tikkakoskella, Korpilahdella ja Kuokkalassa kuullaan kellojen soivan, ja rukoushetki järjestetään kirkolla kello 19. Vaajakoskella kirkko on poissa arkikäytöstä, mutta kellojen soitto kuuluu sielläkin. Ekumeeninen rukoushetki järjestetään Vaajakosken Suvannossa, osoitteessa Tikkutehtaantie 4. Palokan kirkossa on kello 19 rukoushetki, ja kellot soivat myös Huhtasuon kirkossa.

– Kriisin keskellä tulee näkyväksi myös se, kuinka olemme maailmanlaajuisesti lähimmäisiä toisillemme ja tunnemme myötätuntoa ja myötäahdistusta. Joudumme seuraamaan raskaita tapahtumia ilman mahdollisuuksia tehdä paljonkaan, mutta voimme kukin omalta pieneltä paikaltamme tehdä rauhan työtä. Voimme rukoilla rauhan ja sodassa kärsivien puolesta ja muistaa heitä lämpimin ajatuksin, Jyväskylän seurakunnan yhteisen seurakuntatyön johtaja Heli Ahonen sanoo.

Jos haluat keskustella huolistasi tai ihan mistä tahansa asiasta, tavoitat Jyväskylän seurakunnan päivystävän papin puhelimella arkisin kello 9–15 numerosta 040 535 2328. Puhelimessa voit sopia myös tapaamisajan esimerkiksi kotiisi. Keskustelut ovat luottamuksellisia ja maksuttomia.

Kirkon keskusteluavun Palveleva puhelin on avoinna joka päivä klo 18–24 numerossa 0400 221 180.

2022-02-24 12:52:00.0