Kotimaanapu käynnistää hätäapukeräyksen Suomeen tulevien Ukrainan pakolaisten auttamiseksi

Suomessa valmistaudutaan Ukrainan pakolaisten laajamittaiseen maahantuloon. Kotimaanapu on käynnistänyt valtakunnallisen hätäapukeräyksen Suomeen tulevien ukrainalaisten pakolaisten auttamiseksi. Kotimaanavun hätäapukeräyksellä kerätään nyt lahjoituksia, jotta pakolaisten välttämättömistä elintarpeista pystytään Suomessa huolehtimaan.

Kotimaanavun lahjoitukset ohjataan Suomen evankelis-luterilaisen kirkon seurakuntien auttamistyöhön. Lahjoitusten avulla seurakunnat pystyvät auttamaan Suomeen saapuvia pakolaisia monipuolisesti ja konkreettisesti kautta maan. Useat seurakunnat valmistautuvat auttamaan ja selvittävät parhaillaan tilojensa, kuten leirikeskusten, tarjoamista pakolaisten hätämajoitukseen.

Seurakuntien auttamistyö on yksi kirkon perustehtävistä ja yhteiskunnallisesti vaikutuksiltaan merkittävää kirkon tekemää sosiaalityötä. Ihmisten henkisen ja hengellisen tuen tarve kasvaa sotatoimien laajetessa. On tärkeä tukea niin Suomeen tulevia ukrainalaisia kuin muita sodasta ahdistuneita, etenkin lapsia ja nuoria. Apua tarjotaan kasvokkain kirkossa ja seurakuntatiloissa.

Kotimaanavun valtakunnalliseen hätäapukeräykseen voi osallistua täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Mon Mar 07 08:12:51 EET 2022