Vuoden 2024 saari on rakennustöiden vuoksi suljettu.
Uudistunut Lehtisaari avataan jälleen kaikille kaupunkilaisille kesällä 2025.

Lehtisaaren säännöt

1. Lehtisaari on päihteetön ja savuton alue (alkoholi- ja tupakkalaki 1143/1994 ja 693/1976).
  2. Ryhmien omassa toiminnassa otetaan huomioon saaren ohjelmatarjonta ja muut vierailijat.
  3. Venekuljetuksissa käytetään veneilyliivejä ja toimitaan annettujen turvallisuusohjeiden mukaan.
  4. Yleisöveneiden ja kanoottien käytössä toimitaan turvallisuusohjeiden mukaisesti.
  5. Saaressa saa käyttää vain biologisesti hajoavia pesuaineita.
  6. Yhteissaunassa uimapuku välttämätön.
  7. Terveydellisistä syistä kotieläimien kanssa voi vierailla viereisessä Koivusaaressa mutta ei pääsaarella.
  8. Huolehditaan käytön jälkeen tilat siistiksi pukuhuoneissa, wc-tiloissa ja grillauspaikoilla.
  9. Huolehditaan roskat kierrätysohjeiden mukaisesti roskiksiin. Iloitsemme erityisesti niistä vierailijoista, jotka vievät omat roskansa pois saaresta.
  10. Saaressa vieraillaan ainoastaan aukioloaikoina tai sopimuksen mukaisesti.
  11. Saaressa ei ole sähköä eikä vesijohtovettä (omat juomavedet mukaan).

Koivusaari

Lehtisaareen kuuluvassa Koivusaaressa voit itsenäisesti rentoutua ja paistaa makkaraa pääsaaren ollessa kiinni tai talvisaikaan. Tarjoamme polttopuut mahdollisuuksien mukaan.

Lehtisaaren toiminta-ajatus

Lehtisaaren toiminta on osa Jyväskylän seurakunnan nuorisotyötä, joka toiminnallaan ja tavoitteillaan pyrkii luomaan yhteisöllisyyttä, rohkaisee osallistumaan, haastaa kantamaan vastuuta lähimmäisistä ja luomakunnasta sekä kutsuu hiljentymään Jumalan edessä.

Avoimen toiminnan ohella Lehtisaaren ohjelmatarjontaan sisältyy konsertteja, keskusteluteemoja ja hartaustilaisuuksia, joihin jokainen voi halutessaan osallistua. Saaren toiminta alkaa ja päättyy ehtoollismessulla.

Lehtisaaren kioskin tuotolla tuemme Jyväskylän seurakunnan lähetystyötä. Haluamme kehittää Lehtisaaren toimintaa kestävän kehityksen periaatteella. Materiaalihankinnoissa huomioimme tuotteiden luontoystävällisyyden ja suosimme reilun kaupan tuotteita.

Yhteisöllisyys ja yhdessä eläminen tarvitsevat aina yhteisiä pelisääntöjä.

Nuorisotyönohjaaja
Yhteinen seurakuntatyö